Jump to content

Montering ekkolodd

Eidiz

Recommended Posts

Hei jeg vurderer ekkolodd men de jeg har sett på har hekkgiver. Finnes det noe annet som er enkelt å montere å med givere innvendig i båten? Sitter noe der fra før fra en gammel humminbird men har ingen info om disse. Er limt 2 stk duppe dingser under gulvet midt i båten med kabler trekt opp til et feste for ekkoloddet. Jeg er helt blank på dette så hadde blitt glad om noen kunne gi meg et forståelig svar

Takk

Airmar P79 funker innvendig forutsatt at montering gjøres etter boka, og skroget er kompakt glasfiber og helst ikke noe særlig over 10 mm tykt. Står vel max 15 mm i boka.

Holder limes med f.eks. Tec7, og må få tørke noen dager. Fylles med 70 mm frostvæske var det vel (antar blandet og ikke konsentrert).

http://www.airmar.com/uploads/brochures/P79.pdf

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...