whatever Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jeg har en 230 aquaquick som jeg skal feste snapdavid på. Problemet er at det er ikke plass over "vannlinja" pga. reklameskrift som er limt fast(sveiset?) Er det noe problem å feste snapper'n under vannlinja? Noen som har gjort dette?? Quote Link to post
whatever Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Ingen som har montert snap david på Aquaquic 230??? Quote Link to post
Kent Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 (edited) Når jeg monterte snapdavider på min Valian 270, var det nødvendig å kutte noe av padden. Kan det være en løsning for deg? Jeg hadde nødig kuttet i båten, jeg måtte plassere padden delvis over reklamen på båten. Kent Edited June 13, 2005 by Kent (see edit history) Quote Link to post
whatever Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Hm, kanskje det går. Det er fortsatt nok hold i den? Quote Link to post
whatever Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Når jeg monterte snapdavider på min Valian 270, var det nødvendig å kutte noe av padden. Kan det være en løsning for deg? <{POST_SNAPBACK}> Nei, det var ikke mulig å kutte, aquaquick-merket dekker jo halve båten. Er det mulig å lime oppå merket? eller Må det være helt plant under?? Quote Link to post
Victora III Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jeg har akkurat gjort samme jobben. Det som er avgjørende er at jolla ligger greit i daviterne når jolla er vippet ned og ligger på vannet. Dersom paddene kommer over reklamen (oppfatter at du med dette mener fenderlista??) kan du skjære litt forsiktig i denne slik at du får en jevn flate å lime paddene på. Hos meg traff paddene akkurat på fenderlista/bokstavfeltet på jolla og det gikk fint å merke av og skjære forsiktig bort med en tapetkniv slik at flaten der paddene skal limes blir jevn(men vær forsiktig ) Quote Link to post
whatever Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Nei, ikke fenderlisten. Over fenderlisten er det limt på et rektangel som det står navnet på. Dette kommer i konflikt uansett hvordan jeg vrir eller vrenger på det. Jeg ser bare to alternativer 1. Lime over navnet. 2 lime under vannlinja. Vet ikke hvor lurt noen av alternativene er. Vet ikke hvor stort problem det er om jeg limer under vannlinja, er søren meg ikke sikker på at jeg får dradd den ordentlig opp engang! https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4250/intro2.jpg Det er båten til venstre Quote Link to post
Kent Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jeg har ikke noen problemer med paddene, de sitter helt fint. Men gjør en skikkelig jobb når du skal lime og følg anvisningen til limet nøye! Kent Quote Link to post
whatever Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Nei, ikke fenderlisten. Over fenderlisten er det limt på et rektangel som det står navnet på. Dette kommer i konflikt uansett hvordan jeg vrir eller vrenger på det. Jeg ser bare to alternativer 1. Lime over navnet. 2 lime under vannlinja. Vet ikke hvor lurt noen av alternativene er. Vet ikke hvor stort problem det er om jeg limer under vannlinja, er søren meg ikke sikker på at jeg får dradd den ordentlig opp engang! https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4250/intro2.jpg Det er båten til venstre <{POST_SNAPBACK}> Løfter denne! Er det ingen som har samme type båt og snap david? Kanskje ikke så rart hehe Quote Link to post
whatever Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Siste forsøk med denne. Er det ingen som har festet snap david under fenderliste? Quote Link to post
Marion Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Jeg har nylig gjort denne jobben du er iferd med og gjøre. Det er ingen god løsning å ikke få daviterne til og treffe bøylene. Du får problemer med å løfte/ senke jolla. Jeg sliter med dette problemet og er iferd med å få laget nye bøyler som er litt lengre en de originale. Quote Link to post
Jan Rune Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ta en kikk på denne linken fra Tender Marine, hvor de bl.a. skriver litt om dette problemet: http://www.tender.no/gummibat.htm#Monteringsveiledning Quote Jan Rune Link to post
Recommended Posts