Vegabond Startet 13.August.2016 Del på Facebook Startet 13.August.2016 Hei! Vurderer og lage en spyle/dusj på akterdekk. Dette for å spyle av fiskeblod og slikt gris. Tenker da og få taki en luke med bunn i, for så og felle inn holder og slangegjennomføring. Hadde også vært knall om jeg kunne hatt en trykk knapp for å slå på pumpen. Noen som har noen tips? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.August.2016 Del på Facebook Svart 13.August.2016 Hei Vegabond! Jeg planlegger å montere det samme på jolla som jeg skal bruke til hummerfiske og dykking. Det du beskriver kalles en spylepumpe og er nok ganske vanlig. Her finner du eksempler på spylepumper og komplette sett: https://www.maritim.no/spylepumpe?size=24 Du monterer et sjøvannsinntak, så er det bare å koble opp Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Jeg har et sånt opplegg på Saowanee som Komodo beskriver. Jeg har eget sjøvannsinntak med ventil. Pumpa starter og stopper automatisk på trykk, men jeg har i tillegg montert en vanntett vippebryter like ved tilkoblingsstussen. Det e fint å kunne stoppe pumpa lett når for eksempel slangen hopper av. Dette er et veldig praktisk opplegg som jeg har mye nytte av. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Hva slags pumpe har du lagt opp Nils, og er du fornøyd med effekten på pumpa? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 17.August.2016 Del på Facebook Svart 17.August.2016 Hva slags pumpe har du lagt opp Nils, og er du fornøyd med effekten på pumpa? Jeg skal sjekke fabrikat og type neste gang jeg kommer i båten. Tror det er en billig kinaklone. Systemet ble ikke montert av meg, men fulgte båten. Spyleeffekten er bra og jeg er fornøyd. Dersom du skal ha spiralslange får du den billig på Biltema. Jeg trenger ikke lang slange på akterdekket, så jeg synes en slangestump på rundt to meter er vel så praktisk. I tillegg her jeg en skjøteslange under dekk dersom behovet skulle melde seg. Jeg har prøvd flere spylrpistoler og funnet ut at Gardena sin originale plastversjon er best. Andre typer i metall har hatt problemer med messing og irr. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.