Guest Balder.. Startet 14.August.2016 Del på Facebook Startet 14.August.2016 Hei, er det ett vanlig problem med vann i olje på disse 10år gamle Suzuki 4-takts motorene ?? Hva er det som oftest er problemet ? topppakning, sprekk i topp eller tæring i blokk..... Vurderer å kjøpe en 140hk som får vann i oljen men er usikker på skadeomfanget og dermed kostnad med å få den vannfri. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Egentlig bør man sky disse eldre suzukiene som pesten Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Min 2005 df140 har ikke vann i oljen. Tror ikke det er så vanlig igrunn ;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Guest Balder.. Svart 17.August.2016 Del på Facebook Svart 17.August.2016 Je er skeptisk til eldre 4-taktere når det er snakk om outboard, fryktelig mye "delemotorer" annonsert av disse 5-10år gamle 4-takterne. Jeg har nå en 115 Johnsen 2-takt som jeg er svært fornøyd med...bortsett fra eksosen, og spesielt når det kjøres med fremre del av kalesje på, kunne tenkt meg mindre eksoslukt. Hva med de nyere Tohatsu motorene med innsprøyting, ryker disse betydelig mindre en tidlig 2000 talls forgasser motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.August.2016 Del på Facebook Svart 17.August.2016 Tenker du på TLDI motorene ? (samme teknologi som Mercury Optimax). Ja de ryker mindre. Jeg kjøpte nesten en Tohatsu 115 TLDI for noen år siden men endte på en Honda 90 isteden, og nå en ny Mercury F115. Støymessig er 4-takt vinner iallefall. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dante Svart 18.August.2016 Del på Facebook Svart 18.August.2016 En i havna fant ut, etter mye om og men, at han hadde sprekk i blokka. Kjøpte maken og har den gamle som delemotor. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 18.August.2016 Del på Facebook Svart 18.August.2016 Ja tenker på en 90hk TLDI, har også en 2005 Tohatsu 50hk på en annen båt..ikke TLDI..denne har lite eksos og tenker att om en TLDI motor er en del bedre med tanke på eksosutslipp en den så vil det være godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.