Halling Startet 14.August.2016 Del på Facebook Startet 14.August.2016 Leverte båten inn til omfattende oppgradering hos en marina, hadde avtalt pris på forhånd. Gikk ut fra at de var kvalifiserte for jobben da de tok den på seg. Båten skulle stå der i 1 til 2 uker, den sto der i vel 4 uker, Dette uten at det avtalte var ferdig, og godt var det. Det viste seg at alt de hadde gjort var feil og det var til dels alvorlige feil. Jeg merket at noe var galt da jeg ikke fikk slått av hovedstrøms bryterne, men det var bare en bagatell i forhold til de andre feilene. jeg fikk om bord en annen mekaniker for å rette det opp. det var han som oppdaget alle feilene. Skal ikke ramse opp alle feilene, men at de levert fra seg en båt som det var et tidsspørsmål før det begynte å brenne og ikke om det ville brenne. strømkablene og diesel tilførselen til aggregatet de monterte lå nede på kjettingen til anker vinsjen, strømkabelen ut fra aggregatet hadde de brukt en 1,5 kvadrat kabel som ikke er godkjent for båt, da aggregatet gir 6 kw så var dette betraktelig underdimensjonert. Sikkerhetssløyfen som skal hindre at det kommer vann inn i motoren, var montert på vanninntaket i stedet for på eksos siden. Etc. Hilsen milt talt fortvilet båt eier. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Dessverre er dette en del av båtbransjen.... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Halling Svart 14.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2016 Når de tar 1000 kr, timen burde de kunne jobben sin. Det er jo bare flaks at dette ikke endte med katastrofe, hvor liv kunne gå tapt. Det må bli et system som får luket ut sånne udugelige marinaer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Sikkerhetssløyfen som skal hindre at det kommer vann inn i motoren, var montert på vanninntaket i stedet for på eksos siden. Etc. Har du bilder av slik system ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FredT Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Norboat er bransjens organisasjon. De har en frivillig godkjenningsordning for kvalisiferte bedrifter. Visse kriterier må være oppfylt for å kunne få slik godkjenning. Tror det står ca. 290 bedrifter på listen per i dag. http://www.norboat.no/vare-medlemmer/medlemskategorier/ Kan vel neppe skade å benytte en av disse ved behov - om mulig. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Halling Svart 14.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2016 Marinaen som dette gjelder står på den listen, så da vet ikke jeg hva som er kravet for å bli godkjent der. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Har du tatt opp problemene med verkstedet og fått noen forklaring? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 (redigert) Leit! Norboat stiller iallfall etter det de selv påstår krav til sine medlemsbedrifter - altså de som står på listen. Når du får laget slikt makkverk er det vel derfor grunn til å klage - både til verkstedet samt kanskje også til Norboat. http://www.norboat.no/norboat-utorisasjon/om-norboat-autorisasjon/ Redigert 14.August.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Halling Svart 14.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2016 Har du tatt opp problemene med verkstedet og fått noen forklaring? Ja, han skulle ta det opp med karene på mandag morgen, så skulle han ringe meg. Jeg hørte ikke noe, svarte heller ikke på mailene jeg sendte ham. Men etter det de hadde utført, så var det helt tydelig at de ikke hadde peiling på den jobben de hadde påtatt seg. Uttalelsen om at de ikke hadde peiling kom fra mekanikeren som har rettet opp etter dem. Og det er ikke få timer han har brukt i båten. Snakket med en annen som også hadde brukt dem, han måtte innom på verksted på vei til Sverige da han miste styringen etter å fått satt inn autopilot der. Vet ikke om det er lov til å gå ut med navn her, men det hadde kunne reddet andre fra å få båt å ferie ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Jeg tror det er lov å gå ut her med firmanavn man har dårlig (eller god) erfaring med. Legger man ut informsjon om dårlig utført arbeide, SKAL imidlertid firmaet informeres om at en slik tråd er startet her på forumet. Det er slik jeg har forstått det. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Wallas Service Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Leverandører du er misfornøyd med kan du navgi med en kort begrunnelse i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/1299-leverandoerer-jeg-har-daarlig-erfaringer-med Og er du fornøyd bruker du denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/24033-forretninger-jeg-har-bra-erfaring-med Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Knude Svart 15.August.2016 Del på Facebook Svart 15.August.2016 Det settes ingen krav til verksted for å bli medlem i Norboat. Derimot så er det ganske strenge krav til å ha autorisasjon. Om dette er et autorisert verksted for den aktuelle jobben så bør den klages inn for Norboat og navngis i tråden med kopi til verksted. En autorisasjon er et garantibevis for at verkstedet skal ha kunnskap og utstyr for jobben uten at kunden skal behøve og ta en etterkontroll på jobben. Lei sak........... Håper det nå ble riktig og at verkstedet får en smell....... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Halling Svart 15.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2016 Har sendt følgende mail til marinaen i dag. Er det da greit å gå ut med navnet på marinaen? Hei Ser at du velger å overse mailen min, det er jo ditt valg. Men til din informasjon, så kommer jeg til å legge saken ut på nettet med fult navn. Dette i håp om at andre ikke skal rote seg bort i dere å få ødelagt båten. Dere bør vite deres begrensninger og holde dere til daycrusere i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.August.2016 Del på Facebook Svart 15.August.2016 Du bør vel gi informasjon om at du legger det ut her på baatplassen.no Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lars Martin Svart 15.August.2016 Del på Facebook Svart 15.August.2016 Jeg vil ikke ha sånne ombord i daycruiseren min ;-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Halling Svart 15.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2016 Jeg vil ikke ha sånne om bord i daycruiseren min ;-) Nei det forstår jeg godt. Jeg har gitt dem beskjed om at jeg kommer til å navngi dem i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 16.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2016 Marinaen det gjelder er Krokstadfjorden Marina i Råde. Ligg langt unna. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.August.2016 Del på Facebook Svart 16.August.2016 Vet ikke om det er lov til å gå ut med navn her, men det hadde kunne reddet andre fra å få båt å ferie ødelagt. Står om dette i reglene for Båtforumet, punkt 4. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.