Dissern Svart 18.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2016 Prøv å endre navn på filen ved å legge til en x etter "zip", altså til ".zipx". Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.August.2016 Link til dette innlegget Svart 18.August.2016 Fikk pakket den ut med 7-zip freeware. Win10 standard klarer ikke pakke den opp av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.August.2016 Link til dette innlegget Svart 18.August.2016 Rolf skrev On 18.8.2016 at 13.00: Lar seg dessverre ikke åpne... Jeg har lagt til filen zippet med standard win10 under Dissern innlegg i dokumentarkivet. Se om du får åpnet denne Rolf. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Moderator har flyttet Feilsøkings Guiden i dokumentarkivet hit: https://baatplassen.no/i/topic/129392-sleipner-side-power-trouble-shooting-guide-for-dc-thruster/#entry1859090 Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 25.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Monterte nytt kontrollrelè igår, men dessverre ingen bedring. Iht. feilsøkingsguiden så har jeg funnet at motor og solenoid virker, så jeg prøver på nytt med å bytte ut "Internal wiring loom", altså kontakt og kabler mellom kontrollrelè og kontrollkabel som går til styrepanel. Krysser fingrene! Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 22.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2016 Legger inn en liten oppdatering her til referanse for andre. Ny kabelstokk hjalp ingenting. Fortsatte feilsøkingen og kortsluttet termoswitchen. Da gikk trusteren i én retning. Byttet da termoswitch og satte inn nytt bryterpanel. Da fungerte det igjen! Altså har 2 feil oppstått samtidig, termoswitch feilet og bryterpanel fungerte kun i én retning altså. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.September.2016 Link til dette innlegget Svart 22.September.2016 Periodiske feil, og to feil som opptrer samtidig er alltid en spennende- og til tider kostbar utfordring/erfaring. Fikset nettopp en slik utfordring på bilen i dag. Godt at du fikk ordnet det. Propellmotoren til Hulda åker ut i vinter for inspeksjon og rengjøring, enda en gang. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Idag konket min SE-100. Den er helt død. To uker igjen av ferien. Brukte den ganske mye da vi forsøkte å legge til idag i en del vind. Vi prøvde først med delta ankeret i baug. Det satt ikke. Så prøvde vi bruce kopien akterut. Det satt ikke. Det var sjøgressforhold der. Flyttet oss 100m, og da fikk bruce kopien tak, og vi fikk lagt oss til. Thruster ble brukt mye, vil jeg si, under alle forsøkene på å legge til. Tipper dette ila 30 minutter. Den funket fint hele tiden. Så fant vi ut at vi skulle flytte oss pga en vennebåt, og da vi kom dit etter nok en liten halvtime var thrusteren helt død. Det lyser i panelet, 500A sikringen ser hel ut, har målt 12.95 på batteriet og på polene på thrusteren, også på og gjennom bryteren. Har også forsøkt å kortslutte rød og blå/grå både på panelet og på kontakten ved thrusteren. Målt strøm overalt, tatt svenskestarten ift alle hovedsikringer, og det virker greit. Målte spenningen mellom A1 som jeg antar er minus polen på thrusteren og blå kabel i kontakten, og der er det ikke liv. Antatt at jeg har forstått manualen riktig, så tyder det på at releet er ødelagt. Releet (er det to på denne?) gir ikke fra seg en lyd. Kan det være dette? Et annet spørsmål, dersom det er hardt bruk og termosikringen som har slått ut, er den da ødelagt eller nullstiller den seg? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Mix Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 dennrick skrev On 31.7.2018 at 21.38: Målte spenningen mellom A1 som jeg antar er minus polen på thrusteren og blå kabel i kontakten, og der er det ikke liv. Vis hele sitatet Følg feilsøkingsmanualen som ligger her i dokumentarkivet slavisk. Jeg tviler på at det er releene som er kaputt hvis thruster er død i begge retninger, at begge rele skulle feile samtidig er lite trolig. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Det er termosikringen som har gått etter at jeg kjørte for hardt igår med thrusteren. Jeg kortsluttet minus på motor med den brune ledningen, og da funket den i begge retninger igjen. Prøver å få tak i Sleipner i Strømstad nå, men de tar ikke telefonen... ligger på Koster. Fikk ikke åpnet dokumentet det er linket til her. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Mix Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Den ligger som zippa fil i dokumentarkivet. Jeg får åpnet den både på pc og mobil. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Du får uansett ikke hjelp av Sleipner Strömstad. Prøv Axelsson Marin. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Axelsson tok ikke telefonen, men jeg fikk napp hos Marieholm Marina. De ringte til og med tilbake et par ganger? Går alt etter planen, så får jeg ny termosikring imorgen ettermiddag? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hulda Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Utmerket! Sleipner selger bare gjennom forhandlere. Jeg har brukt Axelsson tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Fint at det ordner seg. I nøden kan du kjøre uten thermoswitchen, bare man begrenser seg litt. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 To pussige ting har skjedd. Det ene er at den nye termosikringen kom igår som planlagt. Den kostet 550,- så ikke så verst. Bilde nederst av den. Det andre er at thusteren min plutselig begynte å fungere igjen. Den var død helt til jeg bypasset termosikringen med en ledning mellom minus til den brune ledningen fra kontrollboksen. Denne bypassen demonterte jeg igjen. Det eneste annet jeg har gjort var å nappe litt i ledningene for å se om jeg kunne finne hvor den brune ledningen gikk. Etter en litt «skummel» avgang igår uten thruster, så prøvde jeg den på måfå, og oppdaget at den levde igjen. Uansett, da har jeg reservedelen. Noen som har en teori på hvorfor den plutselig fungerte igjen? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Mix Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Thermoswitchen skal jo normalt resette seg igjen når thrusteren har avkjølt seg. Den har vel hengt seg opp på et vis. Uansett er det jo greit å ha en liggende i reserve. Nå har du jo kontroll på feilsøkingen. Fikk du lastet ned filen fra dokumentarkivet ? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Ja, men det tok litt tid i dette tilfellet, men du har nok rett. Uansett fornøyd med at båten fungerer bra (denne sommeren) ! Jepp-fikk åpnet vedlegget? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Brigg Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Jeg ville byttet og heller hatt den brukte termosikringen i reserve. Alt for nattesøvnen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.