Jump to content

Nidelv 24, ankervinsj


Onsing

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som hvet om det er mulig å montere inside ankervinsj på en N24 med rundsitter bak?

Begynner å bli lei av å dra den j.... dreggen :headbang: Heller ingen ulempe at den letter jobben med å legge til. Er det i så fall noen som kan anbefale en bestemt type som passer båten?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Er det noen som hvet om det er mulig å montere inside ankervinsj på en N24 med rundsitter bak?

Begynner å bli lei av å dra den j.... dreggen :headbang:  Heller ingen ulempe at den letter jobben med å legge til. Er det i så fall noen som kan anbefale en bestemt type som passer båten?

<{POST_SNAPBACK}>

Min 24 hadde rette seter bak, men det var et "hav" av plass under akterdekk. Det er vel litt mindre på din, men burde fortsatt være god plass til vinsjen og en kasse å ha tau/kjetting i.

ILAS har gode vinsjer og er hjelpsomme vedr. spørsmål. Kjenner sikkert til din båt type og kan gi deg råd.

Link to post
Share on other sites

Heisann. Jeg fikk til en elegant sak på min N24 som jeg solgte i fjor.

 

Fjernet pulleren på bb side bak, laget større hull og monterte en ankervinsj (blytau) der. Bare kabullaret stakk opp på dekk. Aluminimum plate over og under dekk som forsterkning, ankerrulle på badeplattformen (har du montert dette?). Tauet ble kveilet ned i rommet under, det vil si bak dieseltank. Der er det og drenering i bunnen slik at vann fra tauet går rett ned i kjølsvinet. Send meg IM med din emailadresse så skal du få et par bilder dersom det er av interesse.

 

Aero.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...