Jump to content

VP AQ-145, kan dårlig tenningslås skape trøbbel/dårlig tenning?

Torsen67

Recommended Posts

Grunnen til at jeg vil sjekke dette er følgende; naboen her har en kamerat som fikk problemer med tenningen på varm motor i veteranbilen. De byttet det meste men det samme skjedde igjen. De byttet så tenningslås også, men til ingen nytte. Så byttet de kablene mellom motorom og tenningslås. Og der! Da løste det seg! Det viste seg å være brudd på den ene kabelen. Da kabelen ble varm i motorrommet så utvidet isolasjonen seg og bruddet ble større og dermed dårligere kontakt. Så dette må jeg bare sjekke ut:-)

Redigert av Torsen67 (see edit history)

Sjekk også om tenningsnettet har blitt klippet noen gang. Mange gjør det i en eller annen setting og setter så på vanlige kabelskor uten å tette disse. Her vil det for irre ila kort tid og blir gjenstand for delvis brudd etter noen år. Skjedde meg i sommer med stoppfunksjonen på dieselsolenoiden. Søkte masse inntil jeg oppdaget til slut at nettet var klipt av en gang (forrige eier) Skjøtet med dobbelsidig rund kabelsko og ikke sikret noe mer. Da var det greit å finne feilen.

Men ellers hører det ut som lignende problem som Index nevner. Gå over alt av minus på motor har du ikke gjort det. Puss kontakter, klempunkter etc. Min erfaring er at problemene oppstår fortere i forbindelse med irrete minuspunkter enn plusspunkter, skyldes at minuspunktene ikke blir beskyttet på samme måte som pluss ofte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...