gpl Startet 15.August.2016 Del på Facebook Startet 15.August.2016 Motoroen starter som normalt og sparken styrer girleveren som ventet, men kobler ikke, hverken forover eller bakover. Først mistenkte jeg at girkassen står fast pga av lav olje nivå, deretter pumpen. Etter å ha fjernet oljenivå pinnen kan jeg se "drive pinion" delen, første delen ved inngang aksel som er i kontakt med output gear. Den beveger seg ikke når motoren går på tomgang. Betyr det at det ikke overføres noe kraft fra motoren til girkassen og er dermed helt død? Hvis jeg dytter den delen, er det bevegelse ved uttgang aksel. Antageligvis girkassen er fast i gir. Tar gjerne imot ideer på hvor feilen er og tips om verksteder/enkelte personer med kunnskap på den motor/girkasse. Kan feil er ved utgangen fra motoren? ifm PRM160 datablad er det mulig å bytte innmaten på plass uten å ta motoroen eller girkassen utt. Men er jeg kanskje for optimistisk? Mvh, Georg Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2016 Del på Facebook Svart 16.August.2016 Dette er jo et hydraulisk gear, så jeg tipper det er pumpe eller ventilblokk som ikke virker. Halaas & Mohn er eksperter på disse gearene, ta en telefon og hør om de har noen tips. Jeg har samme gear selv, men mitt virker;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LALUNA II Svart 16.August.2016 Del på Facebook Svart 16.August.2016 Har du nok olje på giret ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Havlengt Svart 16.August.2016 Del på Facebook Svart 16.August.2016 - Sjekk demperplata di... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.