IVBL Startet 16.August.2016 Link til dette innlegget Startet 16.August.2016 Har problemer med Mercury 4hp 2takt motoren min. Det er en eldre motor, og har stått i garasjen alt for lenge. Den starter lett og greit, og går fint på tomgang. Problemet skjer når eg gir den gass, så kveles den etter kort tid. Har demontert hele forgasseren, og fant ingen tydelige feil. Har også prøvd å bytte bensinfilter og kjørt bensin direkte innpå, men funker likevel ikke.(Har selvfølgelig skiftet bensin). Er det noen som har opplevd lignende problemer? Hva bør jeg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Plukk ut begge dysene og blås som bare fy. Helst trykkluft Jeg ser du har gjort det før, men gjør det engang til så kommer den :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Worry II Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Har du 2-takt ojle i bensinen, da ? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Motorsaga mi er sånn når luftfilteret er tett Sitér dette innlegget Link to post
IVBL Svart 16.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 - Sitter dysene i forgasseren? er usikker på om de er blåst rein, skal testes. - Har 2takt bensin ja.- Det er ingen luftfilter på den. Sitér dette innlegget Link to post
IVBL Svart 16.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Prøver for øyeblikket å skifte impeller på det også, ettersom det ikke kommer kjølevenn ut. Når jeg skal ta av den nederste delen av mototren, virker det som gir/aksling sitter fast i noe, så får ikke tatt den av? Er det noe annet jeg må ta vekk for å få den av ? Sitér dette innlegget Link to post
IVBL Svart 17.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Plukk ut begge dysene og blås som bare fy. Helst trykkluft Jeg ser du har gjort det før, men gjør det engang til så kommer den :-) Gjorde som du sa, og blei kvitt problemet! Motoren går som ei klokke nå Da gjenstår bare å skifte olje, tennplugg, impeller og bensinfilter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.