Jump to content

Mercury 4hp (2t) kveles når jeg gir gass

IVBL

Recommended Posts

Har problemer med Mercury 4hp 2takt motoren min. Det er en eldre motor, og har stått i garasjen alt for lenge. Den starter lett og greit, og går fint på tomgang. Problemet skjer når eg gir den gass, så kveles den etter kort tid. Har demontert hele forgasseren, og fant ingen tydelige feil. Har også prøvd å bytte bensinfilter og kjørt bensin direkte innpå, men funker likevel ikke.(Har selvfølgelig skiftet bensin). Er det noen som har opplevd lignende problemer? Hva bør jeg gjøre?

Plukk ut begge dysene og blås som bare fy. Helst trykkluft

Jeg ser du har gjort det før, men gjør det engang til så kommer den :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Prøver for øyeblikket å skifte impeller på det også, ettersom det ikke kommer kjølevenn ut. Når jeg skal ta av den nederste delen av mototren, virker det som gir/aksling sitter fast i noe, så får ikke tatt den av? Er det noe annet jeg må ta vekk for å få den av ? 

Plukk ut begge dysene og blås som bare fy. Helst trykkluft

Jeg ser du har gjort det før, men gjør det engang til så kommer den :-)

Gjorde som du sa, og blei kvitt problemet! Motoren går som ei klokke nå  :thumbsup: Da gjenstår bare å skifte olje, tennplugg, impeller og bensinfilter  :smiley: