Jump to content

Hvordan sette ned farten på en Mariner Viking 10(15) hk 2001 mod.?

JolleBolle24

Recommended Posts

Hei alle sammen! Jeg er ny her og også forholdsvis ny med båt generelt. Jeg har en Mariner Viking som sitter på en Pioner 325 Sport. Alt vel med den, går som ei klokke. Problemet er kjipt nok at den går for fort. Greia er at jeg er under 16 år, og selv om det er både tragisk og uvirkelig er reglementet sånn at båten ikke skal kunne gå fortere enn 10 knop, når føreren er er under 16 år. (Nå gjør den ca. 20 knop) Så da er spørsmålet: Er det mulig og sette ned farten på motoren? I så fall hvordan? Har skjønt at det må ha noe med forgasseren å gjøre, men etter en god stund med nesa godt planta nedi bruksanvisninger og forumer finner jeg bare justering av tomgangsfart. 

Håper spørsmålet (og hensikten) var mulig å forstå  :smiley:

Dersom dette er strupeplaten som gjør en Mariner 15 til en 10 (viking) vil nok en Pioner 325 fortsatt gå godt over 10 knop (med 10 Hk Viking altså)

Det har jeg ikke helt kontroll over. Jeg spurte bare en jeg kjenner (som er mekaniker) om dette var mulig, og han ringte igjen til en kollega og bestilte en strupeplate. Om den er original, vet jeg altså ikke. Men de 5 hestekreftene som evt. blir borte må jo ha en del og si? Hvis det ikke holder, blir det vaiernippel som ble foreslått av Lazyjack.

Redigert av JolleBolle24 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...