Jump to content

Yamaha F40 2002, vann i motorolje

hensol

Recommended Posts

Heisann og Hjeeeeellllp!!!!!

Jeg har en Yamaha F40 2002 og har vann i motoroljen :nonod: .

Jeg snakket med en som mekanikker på Yamaha og han sa at det var  en av pakninge under motorenhode som var lekk så for å være sikker byttet jeg alle pakninge som er under motorehodet og trodde og håpet at alt var i orden men nei,det er fremdeles vann i oljen :nonod::diving::confused: .

Jeg har skrudd boltene til med ca. rett moment,boltene skal ha et moment på 21Nm,nøkkelen jeg brukte gikk til 20Nm også strammet jeg litt ekstra.

Er det noen som har vært borti lignende eller vet hvor det kan leke vann???

• 3 uker senere...

Du bør sjekke termostaten. Hadde tilsvarende problem på en YamahaF30A, 2002-modell. Etter noen timer kjøring, gjerne småkjøring, ble oljen grå.

Dersom termostaten er ødelagt, fosser det iskaldt vann inn i motorblokka, og motoren oppnår aldri riktig driftstemperatur, og det dannes kondens i smøresystemet. Jeg skiftet termostat, som koster ca. 500,- og problemet var løst. Motoren har nå gått ca. 30 timer etter termostatbytte, og oljen er like blank og fin.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...