Jump to content

Frostsikring av motor


theppan07

Recommended Posts

Valg av kjøleveske er avhengig av hva motoren er laget av. Spesielt i forhold til alu topp etc. så har flere fabrikanter krav til type kjøleveske som skal benyttes.

Tror Volvo bla har krav om grønn kjøleveske, og Volkswagen har krav om den dyreste røde kjølevesken.

 

Gjelder de samme krav når det gjelder frostsikring av innenbordsmotor, altså når saltvannskretsen i forbindelse med vinterkonservering kjøres med kjøleveske.

Eller er det slik at her kan alt benyttes?

 

 

 

Link to post

Ja, ja. Here we go. ...again. Dette har blitt diskutert her på BP inntil det kjedsommelige, ta et søk og les. Konklusjon: Bruker du rød longlife G30 gjør du ingen feil, men har det tidligere vært brukt blå frostvæske, må først kjølesystemet kjøres gjennom med rent vann.Motorer med aluminiumstopplokk (og det er de fleste ) bør alltid bruke rød longlife.

Redigert av Haba (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...