Philonica III Startet 18.August.2016 Del på Facebook Startet 18.August.2016 Hei Kan noen fortelle meg, Raymarine vil ikke. Er denne computeren sea talk eller ikke. Dersom det er sea talk, kan den da brukes med utstyr som ikke er sea talk. Har flere ganger snakket med Raymarine men de er overhodet ikke interessert og hjelpe. I båten har det sittet en Z049 som ikke er sea talk og som heter Autohelm 6000. Vil gjerne ha dette utstyret til og virke - sea talk eller ikke. At dette er gammelt og avlegs er helt greit, men får jeg det til og virke er det greit nokk for meg.. R Isaksen 40221224 Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 21.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2016 Det har vært monter en Z051 for 2 uniter og ikke Z049 Fortsatt ingen som har peiling-- R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Adriana Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Hei ! Her er link til servicemanual. http://www.olajedatos.com/documentos/ST_Inboard_service_manual.pdf for ST7000 Course Computer (Z083, Z084) Dersom dette er riktig manual for din type så bør det være mulig å bruke både SeaTalk og NMEA 0183, The ST7000 is a modular autopilot system that can be built up to match the individual requirements of all vessels. A range of high efficiency Rotary, Linear, Inboard/Outboard and Hydraulic drive units are available to match all types of steering systems. The ST7000 is SeaTalk compatible providing full data sharing with the Autohelm range of SeaTalk Instruments Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 21.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2016 (redigert) manualen er for ST 6 og 7000 type Z083 computere som er seatalk. Det som satt i min båt var ren computer 6000 uten seatalk type Z051. Har finne ut at Z083 er seatalk. Det jeg lurer på da er om en computer altså Z083 seatalk vil kommunisere med resterende utstyr jeg har som ikke er seatalk? R Isaksen Redigert 21.August.2016 av Philonica III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Adriana Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 Du spurte da tross alt om : Autohelm course computer Z083- sea talk eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.