Jump to content

gps til bærbar pc


terje_p

Recommended Posts

jeg så for noen uker siden på qxl et firma som tilbød gps mottaker med usb port til bærbar pc, men jeg kan ikke huske hvilket firma. Jeg ser at navman har (se link) men den har ikke seatronic da jeg har spurt der Er det noen her som kansje vet hvem som selger slikt i norge.

 

mvh terje P

 

http://www.onlinemarine.com/cgi-local/Soft...a18e+1052278023

Link to post
Share on other sites

Det er et firma som heter gpsweb.no der er den iallefall å få kjøpt, men de tar 2000,- for den sammen med et program. Har sett den til 1200,- uten dette programmet.

Den finnes også en som seriell og den er da ca 200,- kr billigere.

Knalltøff. 3 meter ledning, legg mottakeren i vinduet eller på hyttetaket og du er i gang med en bærbar kartplotter.

Link to post
Share on other sites

Man kobler sammen en PC og en GPS mottager. GPS'en sender fortløpende informasjon om posisjon til PC'en. På PC'en kjøres et program som tar imot signalene og viser posisjonen på et kart. Du må kjøpe program og kart. Det finnes mange slike systemer å få kjøpt.

 

Nautisk Forlag har et program som heter offshore navigator, med tilhørende kart.

Link to post
Share on other sites

Jeg har maptech offshore navigator som jeg skal kjøre med gps mottakeren med usb port.

Har du en bærbar pc er dette et godt og rimelig alternativ 2600,- totalt for karter og gps,

og da har du en 14" skjerm i farger...

Jeg har forøvrig en 7" s/hv plotter frafør med c-map , så det blir gøy å sammenlikne dem.

 

mvh terje p

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...