MR Swe Startet 19.August.2016 Link til dette innlegget Startet 19.August.2016 Hei, I dag har jeg kjøkkenet ute i salongen og får ikke noen lukt inn i sengplasserne framme. Men ser flere av de nyere båterne har de plassert kjøkkenet rett innan før dørren ned til cabinen framme. Lukter det bacon i sengen etter frukosten er laget eller går osen ut? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Vi har kjøkken nede og er veldig fornøyd med det. Har man middagsgjester slipper man å sitte midt i kjøkken "rotet". Bacon steker vi i engangs aluminiumsformer i stekeovnen. Ingen sprut og ingen lukt. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Vi pleier å steke egg & bacon for naboen som har bysse nede stakkars... Matlaging er sosialt,så vi trives best med bysse i cockpit. Skulle nesten tro TS bare ville erte litt ;) Fra spøk til revolver blir jo dette en smakssak, men at utvalget av båter med bysse ute i cockpit er i mindretall er et tankekors... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Alle seilbåter har kjøkken/bysse nede. Det går an å lukke dørene til lugarer og bad, samt å lufte. Vi overlever. ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
oberst1 Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Har full forståelse for at mange har det. Nødvenig for layout i båten og man lever selvsagt godt med det. Skal derimot innrømme at bysse ute var en av årsakene til at vi har den båten vi har i dag. God helg, gledes til avreise i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
anonym123456 Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Vi har byssa nede/inne og er veldig fornøyd med det. Lukker opp dekksluka i baugen litt og knepper opp i takluke på hardtopen. Da tar stekeosen den veien. Har også vifte i byssa som jeg pleier å sette på, men tror mer av osen går opp og ut. Er mer plaget av lukten på brennvæsken enn stekeosen, men den blir som regel fort borte når jeg skrur av. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 (redigert) Vi har kaffetrakter ved siden av senga. Anbefales. Den vekker oss med lyd og lukt Gæmlis løsning for oss i gæmlisbåter (er bare 45, da.. i dag faktisk) Redigert 19.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Som EirikG skriver. Brennvæskeosen er værre enn stekeosen.Jeg er også veldig fornøyd med å ha blusset nede i kahytten. Trenger ikke å kle på meg for å lage kaffe :-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
MR Swe Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Bursdag worry? i så fall gratulere med dagen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Bursdag worry? i så fall gratulere med dagen Jo, takk. Driver ikke du og ser på Baltic, Mr Swe ? Eller var det Agder, Inter, Nor Star, Marex.. Funnet noen gode eksemplarer ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.