torir Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Har en 1997 5,7 L mercruiser som jeg skal bygge om fra forgasser til EFI , må man da bytte bensinpumpe eller kan jeg bruke den orginale jeg har ? Quote Link to post
Spannerman Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Du må har en elektriske pumpe som den original pumpe har ikke nok trykk, hvilken efi skal du bruker som hvis det er mpi du må har en fuel cooler kombinert med elektriske pumpe, også ny insugs manifold. Quote Link to post
pipe Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Jeg er bare litt nysgjerring på hvorfor du har lyst til å bygge om?Effekten er jo lik og i beste fall sparer du bare 8 % drivstoff så regnestykke kan fort bli at vinningen går opp i spinningen eller godt på minus siden hvis man kjører lite.. Quote Link to post
000 Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Ville heller sagt omvendt. Du kan få litt mer krefter ved ymse tilpasninger men noe bensinsparing blir det ikkje. Quote Link to post
torir Posted August 20, 2016 Author Share Posted August 20, 2016 Fikk tak i billig EFI system med insugs manifold , lettere å starte , sikrere , litt lavere forbruk og kanskje lettere å selge Quote Link to post
DieselDahl Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Hva slags efi? Er det original mercruiser? Quote Link to post
torir Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 Orginal mercruiser ja Quote Link to post
Recommended Posts