AreFlame Startet 20.August.2016 Del på Facebook Startet 20.August.2016 (redigert) Heisann! Faren min har kjøpt en båtmotor vi skal bruke på en mindre båt, vi fikk den for rimelig peng pga en feil som var med den som vi håpet på å fikse selv. Så da tenkte jeg å spørre litt her først. VI har ikke hentet den enda men den skal hentes på mandag. Det vi vet så langt er at alt fungerer men den gir for mye strøm, det ble målt eksakt 90 volt. Mer vet jeg ikke enda, kan oppdatere dere med mer info når vi har hentet den evnt. Tror heller den ikke vil starte pga dette så håper dere har noen tips til hva vi kan prøve ut på motoren. Motor: 2001 Yamaha 25 hk 4-takt Hilsen, Are Redigert 20.August.2016 av AreFlame (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AreFlame Svart 29.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2016 opp Sitér dette innlegget Link to post
StåleK Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Gir den virkelig 90v på multimeteret når du måler likestrøm?. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Har du ikke spenningsregulator/likeretter på motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
AreFlame Svart 29.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2016 Vi hentet motoren faktisk idag. Vi prøvde å få start på den å det gikk jo selfølgelig ikke. Men den kinnet nå fint. Vet forrige eier skiftet coil å startmotor så det er ikke det. Vet faktisk ikke om det er spenningsregulator på den, kan sjekke imorgen sikkert. Å ja dem hadde målt 90v å det er alt jeg vet. Jeg er bare sønnen å spør om hjelp for faren min så alt hjelp settes pris på. Skal sjekke litt på google om hvordan en spenningsregulator ser ut å skal se om det er det på den om den evt. har røket. Sitér dette innlegget Link to post
AreFlame Svart 29.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2016 Kan ta noen bilder av den å laste opp imorgen for så vidt Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Jeg har hugget en nyere F25 for en stund siden : http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76704365&ref=ads&myad=76704365 Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Den gir vel ikke 90V ladespenning med batteri tilkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
AreFlame Svart 30.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2016 Forrige eier hadde målt at motoren fikk 90 volt. Kan hende dem målte på vekselspenningen, tror likespenningen er litt høy for å være 90v men vet ikke jeg. Kan hende det er en spenningsregulator på motoren men vi må finne den først å sjekke om den er defekt eller ikke. Har dere noen bilder av hvordan den vil ses ut som? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.August.2016 Del på Facebook Svart 30.August.2016 Det kan du få på mail hvis du vil, oppgi adressen din da.... Sitér dette innlegget Link to post
AreFlame Svart 30.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2016 areflame@gmail.com ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.