Jump to content

[2001 Yamaha 25hk 4-takt] Gir for mye volt


AreFlame

Recommended Posts

Heisann!

 

Faren min har kjøpt en båtmotor vi skal bruke på en mindre båt, vi fikk den for rimelig peng pga en feil som var med den som vi håpet på å fikse selv.

Så da tenkte jeg å spørre litt her først.

 

VI har ikke hentet den enda men den skal hentes på mandag. Det vi vet så langt er at alt fungerer men den gir for mye strøm, det ble målt eksakt 90 volt.

Mer vet jeg ikke enda, kan oppdatere dere med mer info når vi har hentet den evnt.

 

Tror heller den ikke vil starte pga dette så håper dere har noen tips til hva vi kan prøve ut på motoren.

 

Motor: 2001 Yamaha 25 hk 4-takt

 

Hilsen,

Are

Redigert av AreFlame (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi hentet motoren faktisk idag. Vi prøvde å få start på den å det gikk jo selfølgelig ikke. Men den kinnet nå fint. Vet forrige eier skiftet coil å startmotor så det er ikke det. Vet faktisk ikke om det er spenningsregulator på den, kan sjekke imorgen sikkert. Å ja dem hadde målt 90v å det er alt jeg vet. Jeg er bare sønnen å spør om hjelp for faren min så alt hjelp settes pris på. Skal sjekke litt på google om hvordan en spenningsregulator ser ut å skal se om det er det på den om den evt. har røket.

Link to post
Share on other sites

Forrige eier hadde målt at motoren fikk 90 volt. Kan hende dem målte på vekselspenningen, tror likespenningen er litt høy for å være 90v men vet ikke jeg. Kan hende det er en spenningsregulator på motoren men vi må finne den først å sjekke om den er defekt eller ikke. Har dere noen bilder av hvordan den vil ses ut som?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...