Jump to content

Biltema manuell lensepumpe, styr unna.

Nordsjøfarer

Recommended Posts

http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Lensepumpe/Manuell-lensepumpe-2000037509/

I et sånt svakt øyeblikk kjøpte jeg denne da det kunne ha vært kjekt med en manuell lensepumpe, men hvor skaffe slange??? Det viser seg at den har Ø34, 5 mm stusser kontra samme pumpe andre båt utstyr forhandlerne har, de har også 0.6l i slaget mens denne bare pumper 0.3l. De normale pumpene har Ø25 mm stuss.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Jeg mener man Bør styre unna denne pumpen fordi den har en ukurant stuss diameter og har halv kapasitet i forhold til en pumpe fra maritim feks som har normale stuss diametere på inn og utløp. Som sagt ble den kjøpt i et sånt svakt øyeblikk/ kjekt å ha. ... vel den ble levert tilbake på åpent kjøp uten diskusjon :-) de 199,- den kostet ble heller mer fiskeutstyr :p

Kan det tenkes at de har tenkt feil mht. kapasitet. 0,3 liter og 0,6 liter, og slag inn og slag ut?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Oh my. ... Joda leste på pakningen og så på det fine bildet og som skrevet lengre opp i tråden så må det da finnes en passende slange, men det gjorde det jo ikke. Nærmeste jeg fant var Ø 38 og den ble så stiv at det var klin umulig å få den lagt i bøy. Pumpen er fin den men her har biltema valgt å bruke en ukurant stuss diameter istedenfor å bruke som alle andre Gjør nemlig ø 25 mm. Ellers så er jo kapasiteten halvparten av en normal pumpe.. ergo man må pumpe dobbelt så mye..

Har opplevd at BT selger EL Lensepumpe de ikke har passende slanger til. I mitt tilfelle fant jeg ut at Bauhaus har et imponerende utvalg i slangedimensjoner og kvaliteter. (Vestby)

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...