Jump to content

Vannutskiller "tungstartet"?


MegaTrondy

Recommended Posts

På grunn av dårlig vær og ferie har ikke båten blitt brukt så mye på et par uker. Når jeg startet den for første gang etter å ha stått i ro en stund brukte den litt mer tid enn ellers på å starte. Syns også det kom mer røyk enn før når den starter (ikke når den er varm). Motoren går helt normalt ellers når den er varm. Stopper jeg båten og starter den igjen starter den lett, selv etter noen timer, men ligger den en dag eller to er den mer seig. Den bruker ikke lang tid på å starte, men lengre tid enn ellers, også røyker det mer. Kan det være at jeg må tømme grov filteret at det har samlet seg litt vann i dieselen? Har ikke så mye erfaring med diesel båt. Vet at jeg har et grov filter og et vanlig diesel filter.

Redigert av MegaTrondy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Første gangen jeg startet den syns jeg den gikk tregt, men ikke de siste gangene. Har vært mer motoren som er seig og ryker en del når den starter. Men nå har jeg vært en del ute med båten siste uken, så syns den starter som normalt nå. Starteren er for øvrig byttet for ca. et år siden, så den skal være helt ok.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke hva du mener med at motoren går "tregt", mem om du må "kinne" mye når båten har vært ute av bruk noen dager så tyder det på at diesel ikke kommer frem med en gang. Jeg ville sjekket membranet i matepumpen. Min tmd41a fyrer med en gang når jeg starter den første gang etter vinteropplag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...