Jump to content

TAMD 30, starteren fusker, på tide med ny?


seilenessy

Recommended Posts

Kjøpte oss ny båt i vår, en marex 770 holiday. Strålende fornøyd og alt har fungert utmerket hele sesongen. Men skulle starte opp balja her om dagen, så bare skreik det i starteren. Dro på tenninga 3-4 ganger, skreik like vilt hver gang. Så tok jeg strømmen til startbatteriene av og på og prøvde på nytt, da dro den lett igang og gikk som ei klokke. Noe som har noe ide om hva dette kan være? Har ikke forska noe mer på det. Men dårlig kontakt? Eller er starteren rett og slett klar for dynga? Ser ut som den har noen år på baken. Alle tips tas imot med takk!

Link to post
Share on other sites

Tenningslås kan også være syderen,men hvis det er ulyd i starteren vil jeg rro at det er den.

 

 

Det kan være ett forsøk å demontere den og smøre den opp, men såååå dyr er den vel ikke annet enn at du kan skifte den. Er tross alt en meget viktig komponent.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

 

Dro på tenninga 3-4 ganger, skreik like vilt hver gang.

og då trur eg at starteren begynte å gå før tannhjulet var i inngrep med startekransen, og skrikinga var frå tannhjul som gnisser mot tannhjul. I so fall kan der vera noko å henta ved å ta det som er av slakk i startinnslaget og overføringa derfra til starterens tannhjul.

Men om ein sånn reparasjon holder over tid - -

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...