blue moon Startet 22.August.2016 Link til dette innlegget Startet 22.August.2016 Har kjøpt en universalkontroll (modell 400i) fjernet den originale mottakeren fra Ilas og satt inn den nye, koblet opp vinsj og det fungerer. Tanken var også og koble på thruster på samme kontroll da det er mulighet for det, men hvordan gjør jeg det? Min thruster har styringskontrollen på gasshendel, vanskelig å følge ledningene. Men er det et relè ett sted jeg skal koble opp fra til den nye mottakeren, eller må jeg kjøpe ett? Den er av type Sleipner SP30 S2i Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Det fulgte vel en mottaker/ releboks med fjernkontrollen, du må legge kabler mellom thrusterstyring (vippebryter/joystik) og denne, slik at orginal thruster-rele får styrestrøm fra ny releboks. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
blue moon Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Det gjorde det Sæbø, da må jeg finne releboksen til thrusteren som vippebryteren fra gasshendelen min er koblet til, som sagt litt vanskelig å følge disse ledningene. Noen som vet hvordan dette thruster releet til Sleipner sidepower ser ut og hvor det kan sitte? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Sitter oftest på thruster eller like i nærheten ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
blueline Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Du kan også koble deg rett på joysticken om det er lettere. Det er ikke mye strøm som skal til dette så om det blir noen meter ekstra ledning så spiller det ingen rolle. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 23.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Takker for tips, ser for meg det blir litt krunglete å trekke ledninger fra thrusteren til mottaker som er plassert under bena til styreposisjon. Får se litt. Trodde også dette var mulig blueline, men nå har jeg ikke joystick. For trangt i gasshendelen. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Mix Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Du kan kople deg innpå hvor som helst på signalkabelen mellom thruster og betjeningspanel. Om du bruker en AMP T-kontakt eller en annen løsning er også likegyldig. Pin configuration of 4 pole AMP contact:Pin1: BLACK = GroundPin2: BLUE = Engages thruster SB solenoidPin3: GREY = Engages thruster Port solenoidPin4: RED = Positive voltage for control panel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.