Anbo Startet 22.August.2016 Link til dette innlegget Startet 22.August.2016 Hei! Vurderer kjøp av båt med 2x Kad 44 og VP 290 drev! Motor og drev har gått 1300 timer. Noen erfaringer med dissemotorene og/ eller drevene? Kan man forvente store reparasjoner med dette timetallet? Motor og drev 2000-modell, og dokumentert service/vedlikehold på aut. verksted. På forhand takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Fine motorer og bra drev. Mine har gått 1500 timer og går som de skal. Drevene har en clutch som må byttes etterhvert hvis giringen er helt lydløs. Grei jobb som tar 1-2 timer med rolig skruing og kaffe. Maskinene er lette å mekke på, bortsett fra ventiljustering. Mannen som laget topplokkskonstruksjonen skulle vært skutt. Jeg overlater det til verksted hver gang :-) MÅ justeres hver 200 time ellers går det rett vest. Hva slags båt? mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Camarque44 Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Som windy skriver, gode motorer og fine drev. Byttet turboer, noe som må gjøres etterhvert. Litt av problemet er at saltvannet står nært turboen , og vil etterhvert tære på huset. Men grei jobb å bytte. Ellers en veldig grei motor å ta service på. Sitér dette innlegget Link to post
Anbo Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Hei og takk for svar. Båten er en Windy 32 Scirocco! Ventilene er juster for 100 timer siden på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 (redigert) Det ligger en how-to her på BP med hvordan du frostsikrer de motorene inkludert plukke av drevene. Og en greie på turbobytte hvis det trengs etterhvert Turbo: https://baatplassen.no/i/topic/101513-how-to-bytte-turbo-på-volvo-penta-kad32-og-kad4x/ Frostsikring: https://baatplassen.no/i/topic/95856-howto-demontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/ mvh Windy37GM Redigert 22.August.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Camarque44 Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Da har du godt med power i båten. Sjekk også luftlekkasjer rundt komp.hus og rør. Sjekk at den klarer maks turtall. Sett den i gear fram og tilbake, du skal da høre et klonk. Hvis det ikke er gjort noe med drevene, må det på beregnes noe kost der. Da er Boe Drevservice en god mann. Sitér dette innlegget Link to post
Anbo Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Supert! Koner skal ha blitt skiftet på begge drev. Er det clutch'n som du snakka om Windy37gm. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Drevene skal overhales ved 1000 timer så da er det vel ikke så lenge siden det er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Supert! Koner skal ha blitt skiftet på begge drev. Er det clutch'n som du snakka om Windy37gm. Ja. Hadde det såpass enkelt å skifte andre koner hadde det nok vært mer rotasjon også der :-() Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.