Tikkakjell Startet 22.August.2016 Del på Facebook Startet 22.August.2016 Når eg skal kaldstarte motoren min så er de såvidt den drar svinghjulet rundt, men får til slutt startet den og når eg stopper og starter igjen så går den som normalt. Dette begynte først for ei lita stund tilbake då starter startet å gå tregt men fekk opp farta nesten med ein gang, men nå i de siste går den berre tregt så sant de er kaldstart. Noen som har ein ide om ka som er feil?? Batteriet blei full ladet, men ingen forskjell. Trur de er 70 eller 80am. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 hvordan er tilstanden på kabelsko/batterikabler? Hadde samme problem på min 60hk , og der var kablene irret slik at det ble mye spenningsfall under oppstart. Gikk da slik du beskriver, og med nye kabler så ble det en helt annen snurr på sakene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tikkakjell Svart 22.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2016 Trur dette skal vere ok, har netså berre blitt verre, men den starter jo som normalt etter den har vert i gang. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 tror er ikke alltid bra nok. Prøv å se på kobberet ved kabelskoene i endene , ser den blank og fin ut eller er den svartaktig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tikkakjell Svart 22.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2016 (redigert) Skal sjekke når eg kommer heim fra jobb neste veke. Har vore inne på tanken sjøl at de kunne vere kablene faktisk, så muligt eg berre bestiller nye i tilfelle de er dei, Greit å ha båten i orden når eg går på fri Redigert 22.August.2016 av Tikkakjell (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 bytta på 60hken min , da var de vel 12-15 år , og til slutt så dårlige at de gikk varme :) Fikk lagd nye kabler , kjøpte ledning i løsvekt og fikk krympet på kabelsko og satt på krympestrømper Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kbmb Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 Om du har mulighet prøv å mål spenning på batteripolene under en kaldstart. Hadde samme problem. Laddet batteri til ladder mente det var fulladdet. Målte hvilespenning på 12,7v, men så snart starter slo inn datt den til under 10v. Kjøpte nytt batteri, problem solved. Sitér dette innlegget Link to post
Tikkakjell Svart 2.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2016 Då er alt i sin skjønneste orde Kjøpte nye 35mm2 kabler, og nå er den nett som ny Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.