Vidar_Hommersåk Startet 23.August.2016 Link til dette innlegget Startet 23.August.2016 Jeg har et problem. Jeg mangler armen som går fra påhengsen over til baystar opplegget. Jeg har også problemer med å tilte motoren. Det er rett å slett ikke plass. Hydraulikk tilkoblingene tar i tvingboltene som fester motoren. Jeg mistenker at styringen ble for trang da forrige eier byttet fra 90 HK til 40 . Men er usikker på om det gav noe bedre klaring. Hvordan løser jeg overføringen mellom motor og baystar ? I værste fall må jeg skru av armen hver gang jeg heiser motoreb opp( som forøvrig er manuell) . Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 (redigert) Motorer med "tvingbolter" er nok ikke ment for hydraulisk styring. Du kan prøve å bolte motoren fast på vanlig måte og ta bort tvingboltene men spørs jo det hjelper. Kanskje du må kutte av hele greia av motorbraketten som går inni båten, men egentlig er det nok best å glemme dette. Ikke sikkert det er plass til bolten som holder styringa fast i motoren, evt. må du ha en forlengerbrakett som festes i de to bolthullene, i tillegg til passende styrearm for Bay Star. Men hvordan er styrearmen til den mekaniske styringa festet? Redigert 23.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vidar_Hommersåk Svart 23.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Forrige eier har hatt dette systemet en stund. Men det har nok aldri fungert optimalt på 40HK 'en. overgangen sa han ble stjålet etter en natt i en sørlandsby. Usikker på om det er riktig. Har laget et par varianter i garasjen i kveld som fungerer sålenge motoren står i vannet. Hva tenker dere om å ikke heise motoren opp etter endt bruk ? Jeg forstår at groe vil bli et faktum. Men er det skadelig ellers ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Selg motoren og kjøp en litt større motor eller en som er bedre egnet for dette Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vidar_Hommersåk Svart 23.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Absolutt fristende, men budsjettet i år tillater ikke sånne investeringer ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 (redigert) Hvorfor ikke bruke vanlig styring? Ser ut som styrerørskabeln fortsatt går inn på motoren til venstre på bildet der. Redigert 23.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vidar_Hommersåk Svart 23.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Nei det er en del av Hydraulikk styringen du ser . Pumpa sitter i ratt hjelmen og slangene går bak her. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 (redigert) Nei det er nok ikke det jeg mener. Styrerøret er der motoren er "hengslet" og tiltes. En stor mutter der som holder styrekabelen fast. Redigert 23.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.