nootho Startet 24.August.2016 Del på Facebook Startet 24.August.2016 (redigert) Hei godtfolk, Har akkurat kjøpt en Mørebas 9400, og der er det en del ORANSJE FILT-lignende trekk på veggene innvendig i kabin. Dette skal BORT. Det kan virke som om dette er sprøytet på, og ikke limt. Har sett etter skjøter, kikket bak lister etter avslutning osv, men er ikke i stand til å finne noe som indikerer at dette faktisk kan være limt på. Men jeg har ikke peiling på hva som er den beste og mest effektive måten å gjøre dette på. Forslag mottas med takk :) Mvh Ole-Bjørn Aaltvedt Redigert 24.August.2016 av nootho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wisswass Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Heisann! Jeg har en slik Mørebas 9400 og har kommet frem til at dette er nok limt/sprøytet på. Dette belegget er noe herk siden det slipper små "hår" overalt og setter seg fast i klær og slikt. Jeg tenkte bare rett og slett prøve å male over det med maling i håp om at malingen setter fast disse hårene og jeg får en fin overflate til å evt lime skumgummi med skai eller skinn utenpå. =) Sitér dette innlegget Link to post
Goddehesten Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Hei. Kom over denne tråden, fant du ut om det var noe som kan ta rotta på det trekket? Jeg vurderer å overhale min Mørebas 17HT og har samme utfordring. Fungerte det og male over, evt hvilken maling? Epoksy? Sitér dette innlegget Link to post
nootho Svart 23.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2018 Hei, Etter mye testing i fjor og i vinter, så endte det faktisk opp med å klasse på med våtromslim, og slipe ned til en noenlunde glatt overflate, så limte jeg på skrogtrekk. Brukte lim fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Goddehesten Svart 28.April.2018 Del på Facebook Svart 28.April.2018 nootho skrev On 23.4.2018 at 8.33: Hei, Etter mye testing i fjor og i vinter, så endte det faktisk opp med å klasse på med våtromslim, og slipe ned til en noenlunde glatt overflate, så limte jeg på skrogtrekk. Brukte lim fra Biltema. Ok, og det henger ennå? Takk for svar. Må kanskje forsøke det da. Vurderer også og fjerne alle kledde paneler og lime på skrogtrekk, men det er jo en litt større jobb. Sitér dette innlegget Link to post
nootho Svart 30.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2018 Ja trekket henger enda :) Men etter å ha lest igjennom svaret mitt, så ser jeg at det lett kan misforstås. Jeg brukte vårtromslim fra Biltema for å mette med. Limet jeg brukte til å feste skrogtrekket til slutt var CascoFlex. Den var enkel å jobbe med, og ga meg nok rom til justeringer underveis. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.