Jump to content

Utbedring/skifte av dekksdrenering


Even Neve

Recommended Posts

I forbindelse med prosjektet "tett båt" har jeg nå utbedret de aller fleste rekkestøttefestene. I kveld så jeg at sila/risten over nedløpet til dekksdreneringen faktisk lå over dekket rundt, noe jeg anser som ikke etter hensikten.

 

 

 

bilde

 

Dette er en eldre skute som opprinnelig hadde teakdekk, men dette er fjernet på et eller annet tidspunkt, og det er nå malt glassfiberdekk. 

Da jeg fjernet risten så jeg at det var foretatt tettinger her tidligere og at kobber(?)røret/selve nedløpet som går gjennom dekket ikke så ut til å være i god tilstand. 

 

Slik ser det ut:

bilde

 

bilde

 

 

I området der flensen på nedløpsrøret ligger an mot dekket viste det seg etter at jeg hadde fjernet store mengder silikon og annen morro at det er svært ujevnt og at dette kan bli vanskelig å få tett.

 

bilde

 

bilde

 

 

Hva er smart å gjøre nå, slipe til best mulig og feste med tec7 eller bør det støpes fast? Finnes det lignende "rør" i samme dimensjon å få kjøpt? 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...