avmønstret5 Startet 25.August.2016 Link til dette innlegget Startet 25.August.2016 I myldret av ulike modeller av tradisjonelle snekker i nevnt størrelse som er tilsalgs,hva mener det norske folk om de forskjellige merkene? Noen som skiller seg positivt ut med tanke på egenskaper og kvalitet? Alle innspill er interessante. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Jeg har hatt en Agder840. 87 nodell tror jeg det var. Kjempebåt! Targabøyle med lys og plass til solcelle på utsiden. Bred båt! 320 tror jeg. Brede dollbord og min hadde parafil-line så man hadde fast "rekke" tundt hele. Masse stuveplass. Akterkabin. Min hadde også ettermontert baugspyd med stige. Båten er imidlertid litt "våt" men det er kanskje de fleste snekker. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Joda 8100 tc / 850 smarte innredningsløsninger, raskt skrog og mange sengeplasser! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 (redigert) Kan jo ikke si noe annet enn at min Nidelv 24-snekke er å anbefale! Trenger du litt mer plass og litt mer fart ( i alle fall muligheten til å guffe på litt når det er behov for det), så kan jo en Nidelv 26 være et godt alternativ. Med rund hekk får du fremdeles snekkefølelsen... Så må jeg jo si at jeg aldri har hatt noe annet heller da, så jeg har ikke så mye å sammenligne med... Redigert 27.August.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tuffff Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 Dersom du er ute etter den peneste snekken, og samtidig ønsker god plass er jo Hui 85 mer enn et godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 Biam 800 er også ett godt alternativ. Stødog 26-foter som er 289 bred. Finnes i utgaver med og uten hardtop, med og utrn akterkabin og med og uten dollbord forbi u-sofaen bake. Jeg er på tredje sesongen i min og har blitt veldig glad i den båten. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Seigmann Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 Sandvik 26 eller 28 er begge bra båter. Ellers har Ramin/Skagerrak 26 stor og god kabin. Disse gjør forøvrig god fart, da de er bygd som halvplanende. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 (redigert) Må nesten slå et slag for Viksund 27 Columbi jeg da;-) Ikke verdens peneste snekke, men tett kabin med dører og praktisk innredning, selvlensende akterdekk og sjøsterk som få! Redigert 27.August.2016 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
boble65 Svart 27.August.2016 Link til dette innlegget Svart 27.August.2016 Litt for stor men sandøy 32 er en pen snekke? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Windy 26 SN, stødig og god båt, har hatt den i 8 sessonger og det er den eneste. Bakdelen er motoren VP MD21 som de fleste er levert med. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Er ikkje i tvil, Tresfjord 28. Kjempebåt! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Scand 25 er veldig romslig til å være kun 25fot. Praktisk med 2 stikkøyer. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 peneste 24-fotern.....Joda 24.........her er 'Gunga Din' for 25 år siden Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Tror vi kan konkludere med at det er ett stort utvalg i fine snekker. Flotte og praktiske båter alle som en. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
HansO Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Har hatt både Joda 24 og Sandvik 28AC. De dekker forskjellige behov, men er begge gode båter. Å kjøpe gammel snekke er som oftest ensbetydende med å kjøpe seg arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 (redigert) Har hatt både Joda 24 og Tresfjord 28. At det skal vere so forferdeleg mykje arbeid med ei velbygd velhalden snekke kan eg ikkje sei meg heilt einig i. Men kjøper du ein nedslaura båt derimot må du rekne med mykje arbeid. Difor bør ein unngå desse om ein vil ha litt sutalaust båtliv. (Heilt sutalaust vert det no likevel ikkje.) Men få båttypar er rimlegare å halde enn nett desse enkle snekkene. Redigert 11.Oktober.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Og so ser eg til min forskrekkelse at Saga 27 ikkje er nemt? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Hallo han spør etter snekker, ikke yoghurt begre. Kjøp deg en spjærøykrysser da for du fin båt som du kan dra på trebåtfestivaler. Hehe tråkka jeg på noen tær nå?hehe Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Hallo han spør etter snekker, ikke yoghurt begre. Kjøp deg en spjærøykrysser da for du fin båt som du kan dra på trebåtfestivaler. Hehe tråkka jeg på noen tær nå?hehe Eller tuppevarer? Men det gjeld vel alle plastbåtar og ikkje berre snekker. Trebåtar har sjel, meir enn ein kan sei om plastbåtar. Men so var det vedlikehaldet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Hva som er pent er veldig subjektivt, men disse to syns jeg er gode kandidater til "pen snekke", i prioritert rekkefølge :-): Strandvik 27, nydelig: Viksund Columbie 27 er nevnt tidligere. Kanskje diskutabel, men under seil er det vakkert, særlig om seileren kjører litt oldstyle :-): Om jeg skulle hatt ei snekke kun med tanke på utseendet så hadde jeg leita etter en Strandvik 27. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Har hatt nidelv 26 i 3 sesonger. Tror du sliter med finne en båt i den størrelsen som utnyttet plassen bedre. Ikke den vakraste båten men super praktisk. Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 12.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2016 Polar 29ac er og glemt nevnt ☺. Selv hatt en i 5 år og er storfornøyd. Mye plass og den har en bredde på 315 cm. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 12.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2016 De fleste snekker er utgått på dato for lengesiden både design og bruksmessig.De ruller,støyer,og flytter seg nesten ikke.Unntak finnes selvsagt men neitakk. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Tjosviken Svart 12.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2016 Årø 28, vi er strålende fornøyd med vår. Veldig god plass Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 12.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2016 De fleste snekker er utgått på dato for lengesiden både design og bruksmessig.De ruller,støyer,og flytter seg nesten ikke.Unntak finnes selvsagt men neitakk. Ja, tilliks med mange planande og halvplanande båtar. men sjølvsagt unnatak her og. Støyar meir enn andre, kva har du det frå? Du er tydeleg ein som ikkje har tid å nyte sjølivet. Kome seg fort frå A til B er målet, og det fortast mogeleg. Neitakk. Sjølivet kostar mykje, i alle høve om du har stor og tyst motor og ikkje høyrer til dei bemidla. Då kan det vere greitt med ein liten mindre tyst motor, og helst segl. men alt dette går sjølvsagt for seint. Ein ting er sikkert, og det er at drivstoffprisane kjem til å auke mykje meir enn vanleg prisstigning no framover. Og om me forskoterer eindel år, når me skal over til batteri, har ikkje halvplanande og planande båtar ein sjangse. Då er det desplasement som kjem til å gjelde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.