Kenneth 81 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 De fleste snekker er utgått på dato for lengesiden både design og bruksmessig.De ruller,støyer,og flytter seg nesten ikke.Unntak finnes selvsagt men neitakk. Tja... Det må vel være en sannhet med opp til flere modifikasjoner. Alle båter ruller i lav fart, noen mer enn andre. Min Biam 800 er ganske så størdig og fin og ruller ganske lite. Den går langt stillere enn mange planende båter med innenbordsmotor og gjør omtrent 10 knop på topp. Så det eneste som er utgått på dato der er vel farten. Bruksmessig er du helt på bærtur. Layout og plass ombord er prikk lik mange sportscruisere som er både 10 og 20 år nyere og mange ganger så dyr. U-sofa akter, to seter i fartsretningen, pantry ute, toalett nede, stikkøye, salong med u-sofa som kan gjøres om til en diger dobbeltseng. Stikkabinen er bare en enkeltseng, men bortsett fra det så er det så og si kun mangel på drev og fart som skiller den fra mange nye sportscruisere i samme størrelsen. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Fjordgubbe Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Sa du drev? Uff! Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 De fleste snekker er utgått på dato for lengesiden både design og bruksmessig.De ruller,støyer,og flytter seg nesten ikke.Unntak finnes selvsagt men neitakk. For noen år siden hadde jeg også den innstillinga. Hadde noen fortalt meg for 10 år siden at jeg skulle skaffe meg snekke hadde jeg ledd både høyt og, rått Jeg har hatt mange forskjellige båter opp igjennom åra, og fellesnevneren var at det gikk ALDRI fort nok. Så for noen år siden fikk jeg en gammel sjømann, så jeg kom på fjorden igjen. (jeg hadde da av forskjelilge årsaker vært uten båt i noen år)(skjønner ikke at jeg holdt ut det) Og for en tre,fire uker siden havna jeg opp med en knallfin Hasla 26. Hadde da sett på maaange båter men falt for innredninga i denne, og med en Yanmar 3QM30 under dørken gjør den ca. 9 knop på full fart men trives best på rundt 6 knop med 15-1600 omdr. på telleren. Så etter min mening en båt som er verdt å nevnes som anbefaling. Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
goggen000 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 >Hva med Joda 810 TC. Fantastisk god sjøbåt, og med akter cabin har den mye plass. Med 110 HK har den en fin marsjfart på ca 10 knop. Lavt støynivå og økonomisk i drift. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 (redigert) Jeg har hatt en Agder840. 87 nodell tror jeg det var. Kjempebåt! Jeg er enig med Terje_F. En så ny som mulig Agder 840 med Yanmar 4LH(A), om jeg skulle konvertert til snekke. Ser man kan gjøre gode kjøp på disse for tiden. Ville nok hatt hardtop på den, men.. http://www.agderboat.no/boat-product/agder-840/ Redigert 13.Oktober.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Enig med Brutus5 - har også en Hasla 26 - en båt jeg har vært veldig fornøyd med hva gjelder stabilitet og manøvrerbarhet. Vi har hatt Skilsø 23, Hanto 24 og nå denne. Angrer ikke på hoppet opp en størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 (redigert) Ja, tilliks med mange planande og halvplanande båtar. men sjølvsagt unnatak her og. Støyar meir enn andre, kva har du det frå? Du er tydeleg ein som ikkje har tid å nyte sjølivet. Kome seg fort frå A til B er målet, og det fortast mogeleg. Neitakk. Sjølivet kostar mykje, i alle høve om du har stor og tyst motor og ikkje høyrer til dei bemidla. Då kan det vere greitt med ein liten mindre tyst motor, og helst segl. men alt dette går sjølvsagt for seint. Ein ting er sikkert, og det er at drivstoffprisane kjem til å auke mykje meir enn vanleg prisstigning no framover. Og om me forskoterer eindel år, når me skal over til batteri, har ikkje halvplanande og planande båtar ein sjangse. Då er det desplasement som kjem til å gjelde. Ingen som husker oljekrisa i 73? Snekke og seil er ikke motsetninger. Og da slutter den å rulle i samme slengen: Redigert 13.Oktober.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2016 Vil anbefale Solux 24 med aktercabin. De fleste ble vel levert med Yanmar 33hk som tåler mye med litt stell. Mye plass for pengene og den praktiske inspeksjon tunnelen er gull verdt om du ryker på tau/garn osv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.