660 biam Startet 28.August.2016 Link til dette innlegget Startet 28.August.2016 Hei. Skal selge dette (se bilde) er en komplett radio stasjon. Noen som kan si hvor mye jeg kan selge det for? Sitér dette innlegget Link to post
HerrPedersen Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Siden det er et telefonrør der, tippet jeg dette er en gammel full-dupleks VHF. Nye radioer av den type koster flesk, så ca. 10 lapper bør du kunne få for den, hvis den virker- Sitér dette innlegget Link to post
660 biam Svart 28.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Alt virker, blei demontert da det er litt lite plass i styrhuset. Noen som er interisert i det så skal vedkommende få en god pris;-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Du har ett helt trossamfunn her på Båtplassen https://baatplassen.no/i/topic/39857-sailor-menigheten/ men om tron er så stark att man betaler 10 papp, kanskje Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Dinamo Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 (redigert) Den radioen som det heng eit telefonrør på, ser då ut for meg å vera ein HF-radio (mellombølge) og dei er vel gått ut av bruk? Magne Edit: Den midterste i dette bildet syns eg ser ut som ein rein mottaker - mellombølge og FM, mens eg trur at den nederste er VHF Redigert 28.August.2016 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 (redigert) Feilpost. Redigert 28.August.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Den øverste er en MF-/HF-sender og den er ikke aktuell for bruk ombord i noe fartøy nå lenger. Den har også krystaller som styrer de faste frekvensene som er innlagt, noe som i dag er både dyrt og vanskelig tilgjengelig. Jeg hadde en slik, mest som samleobjekt og dekorasjon ombord i min gamle POSEIDON. Den har ingen økonomisk verdi utover det som en samler eller kanskje en radioamatør måtte finne på å tilby. Den mellomste er en ren mottager, for Lang-, Mellom- og Kortbølge. Noen av disse har også FM-båndet inkludert.Jeg hadde også en slik ombord i gamle POSEIDON, den virket helt flott, men ble lite brukt. Når FM-nettet stenges er det slutt ....Den har heller ingen økonomisk verdi utover det som en samler eller kanskje en radioamatør måtte finne på å tilby. Den nederste ser ut for å være en VHF RT-144C, som mangler telefonrør. Dette er en knallbra VHF, men den har ikke DSC og kan derfor brukes kun som tilleggsapparat ombord i radiopliktige fartøy. Klart den kan gjøre en ypperlig jobb ombord i en fritidsbåt, men mange vil nok mene at den tar mye plass - og seilerne vil klage på strømforbruket.Prisen på et komplett eksemplar i topp stand vil være ca NOK 1.500 - 2.000 i dagens marked. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Chilli Solbris Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Du har ett helt trossamfunn her på Båtplassen https://baatplassen.no/i/topic/39857-sailor-menigheten/ men om tron er så stark att man betaler 10 papp, kanskje He he! Ja du har rett! Det er en menighet der ute rundt de grønne boksene! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.