Jump to content

Div. klassiske Sailor radiosendere, hva kan verdien være?

660 biam

Recommended Posts

Den øverste er en MF-/HF-sender og den er ikke aktuell for bruk ombord i noe fartøy nå lenger.

Den har også krystaller som styrer de faste frekvensene som er innlagt, noe som i dag er både dyrt og vanskelig tilgjengelig.

Jeg hadde en slik, mest som samleobjekt og dekorasjon ombord i min gamle POSEIDON.

Den har ingen økonomisk verdi utover det som en samler eller kanskje en radioamatør måtte finne på å tilby.

Den mellomste er en ren mottager, for Lang-, Mellom- og Kortbølge. Noen av disse har også FM-båndet inkludert.
Jeg hadde også en slik ombord i gamle POSEIDON, den virket helt flott, men ble lite brukt. Når FM-nettet stenges er det slutt ....
Den har heller ingen økonomisk verdi utover det som en samler eller kanskje en radioamatør måtte finne på å tilby.

Den nederste ser ut for å være en VHF RT-144C, som mangler telefonrør. Dette er en knallbra VHF, men den har ikke DSC og kan derfor brukes kun som tilleggsapparat ombord i radiopliktige fartøy. Klart den kan gjøre en ypperlig jobb ombord i en fritidsbåt, men mange vil nok mene at den tar mye plass  -  og seilerne vil klage på strømforbruket.
Prisen på et komplett eksemplar i topp stand vil være ca NOK 1.500  -  2.000 i dagens marked.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du har ett helt trossamfunn her på Båtplassen

https://baatplassen.no/i/topic/39857-sailor-menigheten/

men om tron er så stark att man betaler 10 papp, kanskje :saint:

He he! Ja du har rett! Det er en menighet der ute rundt de grønne boksene! :lol:

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...