Dajan79 Startet 29.August.2016 Del på Facebook Startet 29.August.2016 Noen gode råd mottas med stor takk. Som østlending i eksil i Bergen og far i en familie på fem funderer vi veldig på hva slags båt vi skal unne oss. Vi ser ikke etter et fartsuhyre som gjør x antall knop men mer en trailbar hardtop båt på 17 til 20 fot. En lun hardtop er et must, og det er enten snekke eller halvplaner som er i tankene. Makspris 50000. Usikker på innenbords versus påhengsmotor hva som er å foretrekke, spørs på båten bunn i grunn. Noen aktuelle i mitt hode: - Rana 17 ht - Hansvik 18 ht - Saga 20 (muligens noe stor) Forslag til andre mulige kandidater hadde vært kjekt å få vite om. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Hansvik 18 er en romslig og stødig båt. Også grei fart med riktig motor. Ville valgt påhengsmotor på så liten båt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Andboats Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Saga 20 har en veldig dyp kjøl. Kan fort bli vanskelig for noen hengere ( egen erfaring ) men en flott båt som har plass til mange passasjerer. Stødig i litt bølger er den også! Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Hei! Jeg hadde Rana 17 dc i 9 år, før jeg nylig solgte den. Opplevde den som en trygg og god sjøbåt. Veldig grei og romslig innredning med god plass til 7-8 personer. Valgte bevisst dc-utgaven i stedet for hardtop. Det ga større takhøyde og mulighet for å åpne helt opp ved behov. Det er tross alt når været er fint vi helst ønsker å være på sjøen. Min hadde 50 HK motor som jeg syntes var akkurat passe. Ga en toppfart på noe over 25 knop. Båtens skrogform gjorde at den også gikk veldig fint i dorgefart. Alt i alt har jeg ingen skrupler mot å anbefale Rana 17. Men det finnes sikkert flere gode alternativ. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.