thnords Startet 29.August.2016 Link til dette innlegget Startet 29.August.2016 Fikk ny båt i sommer med 2x200hk Mercury påhengsmotormotor. Var blitt anbefalt å ha motoren i nedsenket posisjon og følge med på groing. Men så dro jeg på ferie og da jeg kom tilbake hadde det vokst rur på undervannshuset. Uten å sjekke nærmere, skrapte jeg den forsiktig bort med plast-ski-sikling og spylte med vann. Det så fint ut til det hadde tørket men da så jeg riper i lakken. Tror du slike riper lar seg fjerne med polering – forslag til poleringsmiddel, maskinell eller manuell polering, hva er best? Hvis jeg ikke får fjernet ripene med polering er neste steg om-lakkering når båten tas på land for vinteren – vinteropplag på Sætre i Hurum. Vet du om noen som tar slike oppdrag – må gjøres på frihånd med originallakk på sprayboks og mens motoren er på båten (tung båt&motor 3500 kg)? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Men så dro jeg på ferie og da jeg kom tilbake hadde det vokst rur på undervannshuset. hmm men altså, hvor lang ferietur har du vært på da? det tar nå månedsvis før det dannes rur Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 (redigert) Men hvorfor skulle du ha motorene i nedsneket posisjon. Hvilken nedsnødd rådgiver er dette? Det er vel ingen grunn iverden annet enn ved arktiske strøk og fare for frost at man ville anbefale å ha en utenbordsmotor stående i vann...? Og bruk vanilg rubbing/polish til billakk for å fa bort slike riper fra plastsparkel/isskrape. Du kan finne helt greie produkter til formålet i enhver bilutstyrsforretning. Redigert 29.August.2016 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.