Jump to content

Lakkriper på påhengsmotor - undervannshuset

thnords

Recommended Posts

Fikk ny båt i sommer med 2x200hk Mercury påhengsmotormotor.

Var blitt anbefalt å ha motoren i nedsenket posisjon og følge med på groing. Men så dro jeg på ferie og da jeg kom tilbake hadde det vokst rur på undervannshuset. Uten å sjekke nærmere, skrapte jeg den forsiktig bort med plast-ski-sikling og spylte med vann. Det så fint ut til det hadde tørket men da så jeg riper i lakken.

Tror du slike riper lar seg fjerne med polering – forslag til poleringsmiddel, maskinell eller manuell polering, hva er best?

Hvis jeg ikke får fjernet ripene med polering er neste steg om-lakkering når båten tas på land for vinteren – vinteropplag på Sætre i Hurum.

Vet du om noen som tar slike oppdrag – må gjøres på frihånd med originallakk på sprayboks og mens motoren er på båten (tung båt&motor 3500 kg)?

Men hvorfor skulle du ha motorene i nedsneket posisjon. Hvilken nedsnødd rådgiver er dette? Det er vel ingen grunn iverden annet enn ved arktiske strøk og fare for frost at man ville anbefale å ha en utenbordsmotor stående i vann...?

Og bruk vanilg rubbing/polish til billakk for å fa bort slike riper fra plastsparkel/isskrape. Du kan finne helt greie produkter til formålet i enhver bilutstyrsforretning.

Redigert av alfaalfa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...