Joltus Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Usikker på hva du mener? Eg har linket til en type hele tiden.... Men det var jo ikke noe gærnt med isolatoren. Det var feilkobling. Og tråden har vel utviklet seg mer til en ombyggings Support tråd. På mer enn kun den biten. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Et spm..... Hvis eg har lader koblet på forbruksbatteriet, glemmer å koble bort landstrøm før eg starter motor.... Hvilke konsekvenser får det? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Ingen som helst problemer. Det har jeg gjort mange ganger. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 22.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2016 Jeg har en lader fra Stirling og en fra Ctek, begge står på hele tiden. Glemmer å koble dem fra omtrent hver enenste gang jeg har startet opp de siste ti årene. Og laderene lever fremdeles, det gjør også dynamoen. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 22.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2016 Good. For det kommer til å skje. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 23.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Worst case scenario er egentlig å legge fra med landstrømledningen tilkoplet.. Blir trolig sur havnesjef. Dynamoen tror den 'ser' et fulladet batteri og vil regulere seg ned og det samme vil laderen gjøre. Uvisst hvem som gir seg først - laderen er mest sannsynlig i float da det er uvanlig å kople til landstrøm som oppstartsforberedelse, men det får ikke noen konsekvens annet enn noen minutter ekstra god lading. Har klart kunststykket selv også noen ganger, men litt skjeldnere enn Hulda.. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 23.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 Takk for gode svar. Må investere i nytt batteri. De eg fikk for å se om de var futt vi var dårlige. Men nå er det hvertfall relativt trygt å sette inn nytt med det nye opplegget! Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 25.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Oppdatering: nytt batteri satt inn og ladet noen dager. Har nå stått i halvannen uke uten lading, kun vært og startet motor noen minutter to ganger. Før start målte eg hvilespenning på forbruk til 12,9 volt. Og testet wallasen. Tente på knappe ti sekunder. Så nå får tung riktig spenning. Virker ikke som gps senderen eg har tilkoblet forbruk rett på polene trekker noe som påvirker batteriet i nevneverdig grad. Ser meget bra ut. Takk for god hjelp her! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.