Kenneth 81 Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Synd at båten blir solgt. Ser ut som mye og fin båt for pengene. Forhåpentligvis så snur lykken og båtabstinensene sprer seg igjennom hele familien. Kanskje en liten bowrider eller lignende kan være en idé i mellomtiden? Kan få mange fine turer selv med en sånn båt og. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Teerex Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Det koster å ha båt og det koster å leve. Men man kan ikke ta noen verdier med seg i grava uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Eureka Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 (redigert) Hadde jeg ført regnskap, så hadde jeg håpt at kostnadene var så store som mulig. Jeg vet hva jeg har i inntekt, så jo større andel av lønna som går til båt, jo bedre er det. Da vet jeg at pengene mine går til noe fornuftig. Dog, budsjettet for 2016 har så langt vært 500 kr for et nytt fall, 300 kr i diesel og 3500 i forsikring. Så da må jeg ha brukt uansvarlig mye penger på andre ting.... :) Redigert 1.September.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Det koster å ha båt og det koster å leve. Men man kan ikke ta noen verdier med seg i grava uansett. Derfor fortsetter man. De beste minnene de siste årene er fra en eller annen båttur.Likevel, er økonomien litt trang og opplevelsen sånn passe så skjønner jeg at folk gir seg. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Komodo Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 (redigert) Litt synd at dere må selge båten etter bare en sesong. Men det som er værre er å se hvor lite støtte du får for ditt valg. Kanskje du/dere får anledning til å skaffe båt igjen? Husk også at en sommersesong heller ikke gir det reelle bildet av en gjennomsnittsommer i Oslofjorden. Vi har utallige minner om å våkne til godværsdager fra de årene vi har fartet rundt. Men det har også vært somre med dårlige badetemperaturer og mye vind. Så til nordlendingene: Det er lettere å ha båt og få seg dame en å ha dame og få seg båt Ja og jo større båt jo lettere å få seg dame (egenerfaring etter at jeg har måttet gå ned 8-10 fot i størrelse noen år) Men husk at damene nordpå også er mye lettere å få :lol: Redigert 1.September.2016 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Teerex Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Jasså, er damene sørpå så kostbare? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Komodo Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 (redigert) Og prippne Edit: Kom akkurat til å tenke på en tråd for en tid tilbake hvor det ble etterlyst flere aktive damer på forumet her. Vel, disse innleggene hjelper vel ikke akkurat, så vi får skjerpe oss litt nå Redigert 1.September.2016 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Teerex Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 (redigert) Tror de er akkurat like prippne nordpå, iallefall i våre dager. Det var kanskje anderledes før internett og mobil Redigert 1.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Komodo Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Åja, de har liksom funnet ut hvordan "skal være" i sivilisasjonen Nei, nå må vi skjerpe oss Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
glalaks Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Støtter komodo.. snakker av erfaring etter et år i Harstad.. ;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Men nå er det andre tider her. Harstad er nå stort sett utradert som forsvarsby (om det var derfor du havnet her da). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TerjeØ Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Litt svar dra posten her igjen. Jeg har kost meg veldig med båten, de gangene det har vært noe å reparere har det ikke gjort meg så veldig mye, jeg har kost meg bare jeg har vært ved båten ? Jeg har lest å lært meg utrolig mye på denne sommeren om båt. Kona sier også hun har likt båten, og da spesielt sommerferien hvor vi var rundt på svenskekysten. Hadde jeg hatt en plass på en billigere båtplass er det stor mulighet jeg faktisk hadde beholdt båten. Har også luftet ideen om mindre båt, men dette er helt uaktuelt forsto jeg hehe. Så da måtte den blitt så liten at den kun var til mitt bruk. Ensformig og dyrt for ferie i syden? Nei, vi har leilighet og bil stående i Spania. Så vi trenger kun fly billetter og det er kostnadene for turen. Ensformig er det heller ikke da vi bruker bilen masse, så vi får opplevd mye og variert. Men vist vi eier båt, vil mye av ferie budsjettet bli brukt på båten. Å vist vi ikke har råd til beggedeler hvor vi kan kose oss skikkelig med både Spania og båt turer anser jeg at vi ikke har råd eller prioriterer båten høyt nok. Så det jeg egentlig trenger er ny jobb med høyere lønn og mer fritid. Beste hadde vært konsulent eller selger med hjemmekontor (båt kontor) ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Det er forståelig at når tiden ikke strekker til for å bruke det kan har, hus og bil i syden og båt her hjemme, så er det riktig å gjøre valg, i tide. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Høyere lønn og mere fritid hadde passet bra ja! Ja takk! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Eureka Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Lærer? :) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Enkelt valg. Selg leiligheten i syden. :) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Lærer? :) De har da hverken høyere lønn eller mere fritid enn folk flest? En annen ting er at de må ta fri (ferie og/eller pålagt avspasering) når "alle andre" har det så alt av billetter høyt priset og stedene fulle, ikke akkurat noen fordel etter mitt syn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Draco24styling Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 De har da hverken høyere lønn eller mere fritid enn folk flest? En annen ting er at de må ta fri (ferie og/eller pålagt avspasering) når "alle andre" har det så alt av billetter høyt priset og stedene fulle, ikke akkurat noen fordel etter mitt syn! He,he, Akkurat det med lønn er nok riktig, men regnskapet til lærere ang fridager har jeg aldri forstått, Barneskole lærer til guttungen jobber 08,30 til 14,00 på skolen hver dag, 2 dager i uka så slutter poden 1215, Dvs at læreren har 10 timer pr uke å ta av i forhold til mer arbe, Tviler ekstremt sterkt på at det jobbes noe mer ut over dette, Dvs at de har 14 uker ferie i tillegg til bevegelige helligdager. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Komodo Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 De har da hverken høyere lønn eller mere fritid enn folk flest? Jo, de har nok det. De har også mer fri. He,he, Akkurat det med lønn er nok riktig, men regnskapet til lærere ang fridager har jeg aldri forstått, Barneskole lærer til guttungen jobber 08,30 til 14,00 på skolen hver dag, 2 dager i uka så slutter poden 1215, Dvs at læreren har 10 timer pr uke å ta av i forhold til mer arbe, Tviler ekstremt sterkt på at det jobbes noe mer ut over dette, Dvs at de har 14 uker ferie i tillegg til bevegelige helligdager. Leseplikt (antall timer med undervisning i uka) varierer fra fag til fag, men typisk 18-24 timer. I tillegg har noen skoler et antall timer i uka man må være til stede (møteplikt). Noen gjør også for og etterarbeid i tillegg til disse tidene. Dette genererer 8 uker avspasering i året. Som lærer har man altså 13 uker fri (ferie + avspasering). Mange får altså til denne oppsparingen av avspasering mellom klokka 8 og 16. Mange er heller ikke tilstede på skolen hver dag. Sett gjerne opp et regnestykke på hvor mange timer man må jobbe ekstra i uka for å få 8 uker avspasering. Husk at det kun er 52-13 uker å ta av Når det er sagt har vel brannmenn enda bedre avtaler. De er jo knapt på jobb. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kenneth82 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Nå åpner vi Pandoras eske her folkens... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 He,he, Akkurat det med lønn er nok riktig, men regnskapet til lærere ang fridager har jeg aldri forstått Har du prøvd å sette deg inn I det? De fleste lærere bruker mye tid til forberedelse av timer, retting av prøver etc. 10 timer I uka rekker ikke langt til dette. I tillegg brukes mye av det du oppfatter som ferie til cursing, forberedelse til skolestart etc. Så de fleste lærere jobber minst like mye som "vanlige" folk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Old Wood Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Morsom lesing, og lykke til, TerjeØ! Finn nr. 81708411 ser fin ut, og hadde vi hatt råd, ville vi vært interessert, i samme by som deg, siden det vel er siste året vi seiler tre. Fikk ikke engang båten på vannet, i år. For mye arbeid! :-). Og enig, - det ser ut som der blir færre vindstille(re) dager, for hvert år som går. Men båt - og vann, det sitter ofte i genene, vil man tro - siden noen av oss tar litt dumme avgjørelser, bare for å komme oss på vannet! Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Min far var lærer. Han tjente bedre enn meg, ferien brukte han til ferie, fri var stort sett fri. Har også 2 venninner som er lærere, de sier alle at de har mye fritid, ferie Og at de har det veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Er gift med en Lærer(inne]. Forstår at det kan se ut som om de har mye fri med den jobben ville jeg aldri i livet hatt. Jeg jobber på fabrikk og når jeg stempler ut kl. 15.00 så er jeg ferdig med jobb fram til kl. 07.00 nest dag. Ho er søren i meg «på» i forhold til jobb hele tiden. Spesialt når det er utviklingssamtaler, møter på kvelden, møter med barnevernet, etc., etc. Jeg satt ned forbud mot å har med forberedelsesarbeid når vi er på sjøen. Skal hun driver med skolearbeid så får hun være hjemme. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Draco24styling Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Har du prøvd å sette deg inn I det? De fleste lærere bruker mye tid til forberedelse av timer, retting av prøver etc. 10 timer I uka rekker ikke langt til dette. I tillegg brukes mye av det du oppfatter som ferie til cursing, forberedelse til skolestart etc. Så de fleste lærere jobber minst like mye som "vanlige" folk... Jeg har lærere som familiemedlemmer også, så jeg har i hvert fall litt kunnskap på hva de bedriver når barna ikke er på skolen, å på sommeren er det i alle fall ikke kursing Men nå begynner tråden til Terje å skli ut, Beklager Terje Båten ser i alle fall veldig fin ut å får håpe du får solgt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.