Engers Startet 31.August.2016 Del på Facebook Startet 31.August.2016 Jeg har en webasto i båten som jeg lurer litt på hvordan virker. Jeg bruker den stort sett på den måten at jeg vrir hjulet til full varme, og lar den stå der. Så skrur jeg den av når jeg har oppnådd god varme. Men sist jeg prøvde, så vrei jeg hjulet ned til ca. halv varme, etter den hadde stått på fullt en stund. Det går da en stund, så sluttet varmeren å blåse. Kort tid etter var det tid for å dra hjem, så jeg skrudde helt av. Mitt spørsmål er: Om jeg justerer varmen fra fullt og ned til f.eks ca halvparten, vil da varmeren slutte å blåse, og så starte opp igjen av seg selv etter en stund? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Hjulet er jo normalt sett en termostat, så det blir så varmt som hjulet er innstilt på. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
nomen Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Det stemmer nok som du beskriver, de "gamle" varmerne er enten av eller på. Ny Eber. Er ikke slik, den går på full opp til ønsket temp. Og går da ned på minimum effekt, klarer den ikke å oppretholde varmen, legger den på mer effekt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Husker ikke på sparket forskjellen på ST og ikke-ST men her er brukerveiledning for begge: http://dealers.webasto.com/service/files_content.aspx?Files_FileId=1770 http://dealers.webasto.com/service/files_content.aspx?Files_FileId=1917 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
volfro Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Svaret er ja. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 1.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2016 Ok. Da er altså varmeren som jeg har trodd. Når man setter ned termostaten, så vil varmeren slutte å blåse ved en viss temperatur, og den vil starte igjen når temperaturen går noe under det som er innstilt på termostaten. Høres greit ut. Er det sånn at man bør sette termostaten på fullt når man skal starte, og så eventuelt justere ned litt etterhvert, og bør man også sette på fullt en stund før man skrur av ? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Ok. Da er altså varmeren som jeg har trodd. Når man setter ned termostaten, så vil varmeren slutte å blåse ved en viss temperatur, og den vil starte igjen når temperaturen går noe under det som er innstilt på termostaten. Høres greit ut. Er det sånn at man bør sette termostaten på fullt når man skal starte, og så eventuelt justere ned litt etterhvert, og bør man også sette på fullt en stund før man skrur av ? Akkurat det er vel litt etter smak; ønsker du først å fyre ordentlig opp og justere ned termostaten etter en stund gjør du det. Eller la den stå omtrent der du var fornøyd så ordner den det selv ;) Viktigste for alle varmere er at de får lov til å gå en del på full effekt uten altfor mange start/stopp. Sotes ned... Har den stått på en stund og du ønsker å skru av gjør du bare det, den styrer seg ned selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.