Fru Jacobsen Startet 1.September.2016 Link til dette innlegget Startet 1.September.2016 (redigert) Noen som har erfaring med disse? Redigert 1.September.2016 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Jeg har det, og i mitt tilfelle, var det ikke bra. Mulig det hadde med takstmannen å gjøre, men det spilt ingen rolle for meg. Følte at jeg ikke fikk hjelp av selskapet når jeg hadde en skade. De er en broker, og ikke et forsikringsselskap. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 1.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Nei det er jeg klar over Tom, og det er ulempen. Men på den annen side ble det nøyaktig samme pris der som hos mitt vanlige selskap Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Ved skade forholder du deg ikke til NB, men til et selskap som igjen representerer et utenlandsk forsikringsselskap, og det var en av de tingene jeg ikke likte. Mye lettere å snakke med selskapet direkte :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 1.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Da blir ´e det :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hansi Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Har brukt de på 3-4 båter. Hadde også en skade hvor jeg ble påkjørt. Helt uproblematisk og skade ble fikset uten problemer underveis i prosess. På nåværende båt klarte de ikke å matche på pris. Valgte derfor et annet selskap. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Har de i dag. For min del går det på pris og vilkår. Etter det jeg har hørt har de ryddig og hurtig saksbehandling dersom uhellet er ute. Klart, de er meglere; selger forsikringen til beste tilbyder. Ofte Lloyds? Eneste norske forsikringsselskap jeg tror kan matche er Norske Sjø. Sjekket fire norske i fjor høst for vår del i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 (redigert) Jeg har sammenlignet en del NB og Gjensidige, og jeg landet på Gjensidige fordi de har betydelig bedre motorskadeforsikring. Prisen er omtrent den samme for NB og Gjensidige både på Nimbusen jeg hadde og dagens båt. På NordWesten var Gjensidige over dobbelt så dyre som NB - så da var de uaktuelle. Gjensidige har 15års dekning på motorskade. NB sin er bedre frem til og med 8 år ettersom de ikke gjør aldersfradrag de årene. Har også god erfaring med skadeoppgjør relatert til motorskade i Gjensidige. På Reginaen var Pantaenius over 80% dyrere enn Gjensidige. Men de har world wide seilingsområde - det har ikke Gjensidige. Redigert 2.September.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Nok en gang så kan man se konkrete eksempler på at det finnes ikke noe enkelt, eller almengyldig, svar på i hvilket selskap man skal dekke seg, men at vi alle må ta utgangspunkt i vårt konkrete eksempel mht type båt, alder, bosted, eventuelle medlemskap man har osv Og nok en gang; man må faktisk gidde å ta seg det bryet det er å undersøke betingelsene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komodo Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Interssant lesning Bitteliten. Selvsagt enig i det du sier Muche, men er det noen selskaper som er nærmest uaktuelle når det gjelder båt? Lurer litt på å få tatt en gjennomgang. Lurer også litt på å bryte opp totalpakka som vi har forholdt oss til fram til nå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Har ingen erfaring med skade ho sNB. Har bekjente med gode erfaringer derfra Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 En liten digresjon; jeg ringte nå Gjensidige. Årspremie kom på NOK 18.900,- I dag betaler vi NOK 9.600,- hos NB (Lloyds) Vesta har vi mye annet hos, ikke i nærheten de heller. Dnb og iF også helt off. Merkelig at det benyttes til de grader så forskjellig variabler hos selskapene. Kan bare henge meg på oppfordringen; sjekk selv hos forskjellige, pris og vilkår spriker veldig. PS. Norske Sjø kunne vi byttet til, spart ca NOK 1.300,- pr. år, men krever besøk ombord for gjennomgang (koster ca 1.500,-). Båten er nå 10 år og motordekning kan visstnok økes til 12 år hos de, men forlanger verksted som dokumterer ALT. Ettersom jeg liker å ta servicen selv er det ikke noe gevinst å hente her tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 En liten digresjon; jeg ringte nå Gjensidige. Årspremie kom på NOK 18.900,- For bare båten? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
oberst1 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 For bare båten? Jepp! Måtte ringe Gjensidige ettersom den kalkulatoren på nett ikke tillot å forsikre båt med høyere verdi enn NOK 250.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 De kunne jo like godt si: "Deg vil vi ikke ha som kunde". Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
oberst1 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 De kunne jo like godt si: "Deg vil vi ikke ha som kunde". Jeg ringte fordi Bitteliten hadde god erfaring, men helt enig. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Lurer også litt på å bryte opp totalpakka som vi har forholdt oss til fram til nå. Min påstand er (fortsatt) at den eneste som tjener på totalpakke/totalkundefordel eller hva det så fint heter, er det aktuelle selskapet og at for mange av oss av ren makelighet synes det er greit! Selvfølgelig litt avhengig av hva slags og hvor mange skadeforsikringer man har/trenger, men for egen del bruker jeg to eller tre forskjellige selskaper og bytter gjerne disse ut når det er lønnsomt. Dette bildet endrer seg hele tiden og alle kikker jo alle andre i kortene, naturlig nok. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Steini Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 (redigert) Har hatt NB. Etter ein skade eg fekk i fjor sommer, forandret eg meining om selskapet og gjekk over til Pataenius. For min del var dei også litt billigare enn NB, og ein del betre vilkår. Skal ikkje gå i detaljer ang saken, men mitt valg blei enkelt. Men no skal da seiast at da sikkert er mangen som har gode erfaringer med NB også. Har ikkje hatt noko skade etter skiftet, så eg kan jo egentlig ikkje anbefala Pataenius på bakgrunn av skadebehandling. Men vilkår eg pris gjorde at dei passa meg best. Vilkåra som eg synst er greie er at eg kan bruka båten heila året uten ekstra kostnad, seila store deler av Europa, så lenge det ikkje er meir en 300nm fra land. Har eit anna kjent norsk selskap for mine andre forsikringer, men når da kom til båt, kunne dei ikkje matcha Pataenius eller NB, sjølv som totalkunde. Redigert 2.September.2016 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
leopard Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 (redigert) Jeg gikk over fra NB til Storebrand i fjor pris og vilkår var bedre der. Redigert 2.September.2016 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Var gjennom en skadesak i våre med NB. Iom at dette er et meglerselskap så forventet jeg jo lite når skaden var inntruffet. Dessverre måtte jeg forholde meg til mange andre parter underveis, og en takstmann som åpenbart hadde som misjon å få ansvaret over på meg. Hørte ingenting fra NB sin representant underveis (det reklameres vel for at de er med i hele skadeprosessen). Det var ikke store summen det var snakk om, men av prinsipp valgte jeg å bytte forsikring nå. Det tryggeste er kanskje å forsikre direkte hos et norsk selskap (les: Gjensidige, If e.l.), men da er som regel premien endel høyere. Har nok ikke de store forventningene hos selskapet jeg nå tegner forsikring hos da de også er et meglingselskap. Da får jeg trøste meg med at båten er forsikret dersom det skulle bli et totalhavari. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Gjorde litt undersøkelser nettopp for å se om jeg kunne spare noen kr på båtforsikringen. Har idag Norwegian broker på min 2005 modell Ramin 30 med Yanmar 290 hk og betaler kr 5700 pr år. Sendte en forespørsel til Codan som gav meg et tilbud som var litt bedre tilbud enn NB. Tror de var ca 700 billigere. Haddet tenkt å slå til på det, men da måtte jeg flytta all forsikring til Codan (villa, bil, innbo) og det var uaktuelt da totalprisen ble noe høyere. Kontaktet Jernbanepersonellets bank&forsikring (JBF) som gav meg tilbud på kr 2500 i året.. Har de fra før på villa og to biler og er veldig fornøyd inkl et skadeoppgjør på innbrudd. Man må riktignok ha en tilknytning via ektefelle, foreldre, barn eller barnebarn til jernbanerelatert virksomhet. Noen som har erfaring med båtforsikring hos JBF? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Christian V skrev On 1.8.2017 at 15.22: Dessverre måtte jeg forholde meg til mange andre parter underveis, og en takstmann som åpenbart hadde som misjon å få ansvaret over på meg. Hørte ingenting fra NB sin representant underveis (det reklameres vel for at de er med i hele skadeprosessen). Samme erfaring.... :( Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Gikk over til Nemi i vår. Vesentlig billigere på alt, båt, hus, bruksbiler, veteranbiler og guttungens lett MC enn Gjensidige. Sjekket i sommer med NB som var dyrere enn Nemi på båten... Alle ledd skal ha sin fortjeneste, så det er ikke nødvendigvis billigere med forsikring via brokere... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Sequoia Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Jeg har hatt Norwegian Broker i noen år, - og har nå et første skadeoppgjør. Venter på takst fra verkstedet så får vi se hvordan prosessen arter seg videre. NB hevder de står på kundens side, og så langt har kommunikasjon og oppfølging vært utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Har NB, fikk ny faktura nå. Tidligere har de brukt Loyds, men nå var det IF som var foretrukket på pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.