bergetun Startet 2.September.2016 Link til dette innlegget Startet 2.September.2016 Jeg bestilte meg en Eber D5, men fikk ikke med insallasjonsmanual. Noen som eller vet hvor jeg kan finne denne på nett? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Fant et par linker til deg, mulig du allerede har funnet de selv? https://www.maritim.no/content/mma/publish/08/865/86583/Eberspacher_D2_D4_D5.pdf https://www.maritim.no/content/mma/publish/11/1123/112313/Koplingsskjema+forenklet+Airtronic.pdf Ser at D5 ikke spesifikt er nevnt, men det er vel ikke så store forskjellen fra en D4 bortsett fra effekten? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
bergetun Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Takk Wallas Service Er det vanlig at det ligger diesel i dieselpumpa på en ny Eber ? Har en følelse at jeg har fått tilsendt en "brukt" dieselvarmer fra Autoklima :( Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Hvordan det er med Eber vet jeg ikke, men alle Wallas blir testet før de sendes fra Finland, og der er det naturlig at det er litt rester av diesel i pumpa Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
I.M.S. Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) Ved produksjon av doseringspumper hos Eberspächer, blir de kalibrert av en robot som bruker en kalibreringsvæske som tåler lagring over lengre tid. (dagens diesel forringes jo etter ca en måned) Rester av denne væsken blir igjen i pumpen for å "konservere" denne for evt. "langtidslagring". Blir en doseringspumpe stående med diesel over lengre tid kan man risikere at stempelet i pumpen sitter fast når den igjen skal taes i bruk. (bitter erfaring) Redigert 5.September.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.