pipe Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Jeg tror ganske sikkert at stemplet har klart seg.Få vekk biten og bytte ventil hadde jeg begrenset dette til.Hvis ikke så hadde jeg overhalt hele motoren når den først må ut av båten.Et fint vinterprosjekt er jo en slik jobb. Sitér dette innlegget Link to post
kenneth89 Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Da har vi skrudd av toppen og fant feilen. En ganske stor bit fra ventilen har løsnet og slått og brent seg inn og fast på toppen av stempelet. Den sitter bom fast, jeg funderer egentlig på om dette er noe å gå videre med eller om d beste er å bruke tiden på å finne en annen motor. Man vet jo ikke om stempelet har fått seg en god knek og om d er sprekker i stempelet som man ikke kan se. Og bruke penger på å fikse dette også skjer d igjenn f eks. Kan jo prøve å få fjernet biten og slipt på toppen av stempelet. Men er redd det er skader på stempel osv som jeg ikke klarer å se sånn uten videre. Legger ved bilder Sitér dette innlegget Link to post
kenneth89 Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Ups trodde ikke jeg fikk postet forige svar jeg så d kom 2 ganger. Jaja pytt pytt Sitér dette innlegget Link to post
kenneth89 Svart 8.September.2016 Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Det blir til å ta ut motoren i vinter og overhale den da. Og gjøre jobben skikkelig med en gang.så jeg ikke risikerer havari neste år. Da maler jeg og opp motoren igjenn så den blir helt strøken. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 8.September.2016 Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Høres ut som en god plan Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.September.2016 Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Her har det vært en del krefter i sving, du ser tydelig hvor denne delen har slått opp i toppen og den andre ventilen. En enkel løsning kan fort bli en dyr en, så valgt løsning høres ut som en god en Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
vwholiday Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Sånn har den blitt... ? ( ny eier ) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Så bra! Bare å få den I båten igjen da! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vwholiday Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Til uka..? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Ser lekkert ut! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vwholiday Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 ??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.