Jump to content

Bavaria E40, båt, hytte eller husbåt?

soft

Recommended Posts

Tenker du nettovekt mht manøvrering eller m fuel vann og sommeropppakning, jolle, mannskap osv ombord?

Blir ihvertfall fort et par tonn i vann/fuel/fortøyningsutsyr, et tonn i klær/verktøy/kjørler/leker osv. Kanskje et tonn med gjester ombord så blir det tungt. Men du tenker kanskje vekt før baren er fylt opp?

6 tonn ekstra vekt ift. tørrvekt er vel å ta en smule i. Fulle tanker kan vel gi deg 1 1/2 i beste fall. Veier sommeroppakninga di etter opptanking 4 1/2 tonn? Hvordan pakker du dette på biltur evt.?

Redigert av Chiefengineer (see edit history)

Heldigvis pakker jeg ikke alt jeg har i hytta mi på sjøen inn i bil for å dra på tur. Og det tror jeg ikke andre heller m båt av denne type gjør. Bare folkene ombord som båten er registrert for kan jo fort veie over ett tonn.

Vannscooter og fortøyningsutstyr kan fort veie halvt tonn. (Enda mer om man har 100kg i ankervinsj/kjetting og passarelle. ) Kajakker ekstra batterier pynteting sykler subwoofer, redningsflåte/utstyr, osv. Men ok rundt 17 er kanskje mer spesifikt det man må kunne håndtere dersom man har fullastet båt. Mao man kan ikke ta støten som på båter i en betydelig lettere klasse når vind, strøm og annet gjør håndtering ekstrs vanskelig.

Redigert av Nord West 420 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...