Bøen Startet 4.September.2016 Link til dette innlegget Startet 4.September.2016 Er det noen på forumet som har kjennskap til den motoren,den står i en Viksund 990 Combi? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 Gode motorer sies det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Teerex Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 (redigert) Perkins 6.354 er vel en av de mest slitesterke motorer som er produsert. Men rust, korrosjon og evt. dårlig vedlikehold tar jo til slutt knekken på dem også. 5,8 liters motor uten turbo, med aner fra 60-tallet. Jeg er oppvokst med en slik -68 modell. Redigert 4.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bøen Svart 5.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Motoren er en 3544 1984 mod.som er gått ca.900 timer. Synes den var gått lite til å være en 1984 mod.Bør en være oppmerksom på noe på den type motor,selv om den har gått lite? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) Den originale marineversjonen 6.3544M oppgis til 130/135 hk . Fant nedenstående annonse fra 1980. Men kan vel være SAE-effekt siden det er en US-annonse. Men er jo naturlig at den fikk noe mere effekt etter 20 år på markedet. Eldre marineutgaver fra 60-70-tallet var vel vanligvis oppgitt til 115-120 hk. Men motoren kan jo evt. være en marinisert traktor/lastebilmotor? Det kan jo motorkoden si noe om. TC er mest vanlig, og industri/traktormotorer har kode TW såvidt jeg kan finne. Evt. at de hadde "pleasure" og "commercial" effekttrinn. Den nye kjøleren er vel det som skiller mest fra de eldre utgavene. Motortypen var i produksjon fra 1960-1996. Redigert 5.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) Her servicemanual for industri/lastebil/traktor 1982-1986 http://www.kvt.nl/media/downloads/shop/TPD1357E1.pdf Og her mere teknisk http://www.kvt.nl/media/downloads/shop/TPD1357E1.pdf Her brukermanual til original marineversjon 6.3544M http://www.agrimanuals.com/perkins-63544m-t63544m-marine-diesel-engine-operators-manual-12270-p.asp Redigert 5.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.