utternS52 Startet 4.September.2016 Del på Facebook Startet 4.September.2016 Kjøpte en Skibsplast med en utenbords 2003 mod.Yamaha 115 hk 4 takter nå i sommer. Motoren var meget startvillig de første ukene. Men så har den blitt stadig verre. Nå må jeg kinne mye for å få start, men når den først kommer, så går den rent og fint. Nå sist jeg var utpå så kom det etpar tennings-smell også. Forrige eier hadde skiftet olje og plugger rett før salg. Nå skal jeg ha motor på service ved vinteropptak, men når jeg snakket med verkstedet hadde de ikke peiling på hva det kunne være, de måtte bare begynne i en ende og lete seg frem.. Alle vet jo at "å begynne i en ende" fort kan bli dyrt, derfor dette innlegget...noen gode forslag som jeg kan tipse verkstedet om? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Startvansker på utenbords hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Eureka Svart 4.September.2016 Del på Facebook Svart 4.September.2016 Sjekket batteriet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.September.2016 Del på Facebook Svart 4.September.2016 (redigert) høres det ut som at startmotoren får god "snurr" på motoren , eller høres hastigheten litt variabel ut? Enn start av varm motor , noe forskjell der? Redigert 4.September.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kallethekid Svart 4.September.2016 Del på Facebook Svart 4.September.2016 Kan det være muligheter for att du har fått litt vann i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
utternS52 Svart 4.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2016 Sjekket batteriet ditt? Ilke annet enn at det høres ut som den drar normalt rundt, ingen endringer i omdreiningene selv om jeg må kinne lenge..og tenningssmellet er vel heller ikke naturlig om det er dårlig batteri? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
utternS52 Svart 4.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2016 høres det ut som at startmotoren får god "snurr" på motoren , eller høres hastigheten litt variabel ut? Enn start av varm motor , noe forskjell der? Jeg syns omdreiningshastigheten på startmotoren høres normal ut.. Det har skjedd meg en gang på varm motor også.. Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
utternS52 Svart 4.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2016 Kan det være muligheter for att du har fått litt vann i tanken? Jeg har ikke sjekket det nei..men vil dennikke få en veldig uren gange da når jeg først har fått start? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Kallethekid Svart 4.September.2016 Del på Facebook Svart 4.September.2016 Jo, hvis det er mye men det kan holde med en vann"perle" i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2016 Del på Facebook Svart 5.September.2016 (redigert) har du sett på motorinstrumentet om det blinker i "engine" tegnet? Dette blinker for å angi feilkoder , f.eks 2 + 8 blink = error 28 Og feilkoder kan du slå opp her: https://baatplassen.no/i/topic/41778-yamaha-f80-f100/ Redigert 5.September.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Linea Svart 5.September.2016 Del på Facebook Svart 5.September.2016 Kan virke som bensinen renner tilbake til tanken og du må kinne for å pumpe opp bensinen igjen. Ville prøvd med egen løs tank med pumpe ala til liten påhenger. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2016 Del på Facebook Svart 5.September.2016 godt forslag - om enveisventilene i blæra begynner å bli slitt kan det skje. opplevde det sammen med en kompis, der vart ventilene så dårlige at blæra heller pumpa bensin fra motoren og ned på tanken. Vi kom oss igang igjen ved å lage kink på slangen mens vi pumpa, slik at vi fikk pumpa bensin fram til motoren igjen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.