Jump to content

snap davits, feste på gummibåt - klippe på lappen?


Ankermann

Recommended Posts

Noen som aner om det er lurt å klippe litt i "lappen" som skal limes på gummibåten?

Har en liten gummibåt og lappene som skal festes på passer ikke helt om jeg ikke modifiserer og klipper litt på lappen. Trenger å gjøre plass til et taufeste i lappen slik at den kommer helt på plass... Må da klippe 3-4 cm i midten på lappen og 2-4 cm ned...

 

Noen som har peiling på dette?

Redigert av Ankermann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde noe lignende sist sommer. Også for meg var det et slikt tau-feste som var i veien. Jeg klippte pent i "lappen", og skrådde etterpå med en tapetkniv slik at kanten ikke ble så høy. Limte deretter med to-komponentlim etter anvisning fra leverandør. Passet på at "lappen" ikke kom over tau-festet.

 

Dette har holdt mange turer med urolig vær i snart ett år.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde noe lignende sist sommer. Også for meg var det et slikt tau-feste som var i veien. Jeg klippte pent i "lappen", og skrådde etterpå med en tapetkniv slik at kanten ikke ble så høy. Limte deretter med to-komponentlim etter anvisning fra leverandør. Passet på at "lappen" ikke kom over tau-festet.

 

Dette har holdt mange turer med urolig vær i snart ett år.

 

Brigg

<{POST_SNAPBACK}>

 

men en kan vel lime lappen litt oppå den andre lappen for å få best feste, eller klippet du rundt hele saken her?

Link to post
Share on other sites

men en kan vel lime lappen litt oppå den andre lappen for å få best feste, eller klippet du rundt hele saken her?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke fasiten på dette. Men fra andre situasjoner med liming (sykkelslanger o.l.) har jeg erfart at det ofte slipper når man limer utenpå noe. Hos meg var det behov for å klippe bort noe mindre enn det du beskriver, og da valgte jeg å klippe bort nok for å få best mulig kontakt mellom gummipad'en (som er "lappens" riktige navn) og gummibåten.

 

http://www.tender.no/gummibat1.htm ser jeg riktignok at de også anbefaler å lime over f.eks taufester. Det kan se ut som om begge løsningene kan virke.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...