Jump to content

Utvalg dørvrider og låskasse

oberst1

Recommended Posts

Prøver å finne dørvrider komplett med låskasse som kan erstatte dagens fabrikat. Har vel det som kalles dobbeltvirkende i dag med innvendig vrider. Fjær som holder posisjon på vrider blir fort slapp og knekker tror jeg.

Noen tips til hvor man finner dette? Fant Southco på nettet, men skulle gjerne funnet andre leverandører også. Beste hadde vært å finne nesten like mål på kassa som skal byttes :)

bilde

• 3 uker senere...

Kanskje jeg kunne brukt samme kasse som du har? Har du noe artikkel nummer på denne?

Jeg googlet mye for å finne ut av mål etc. Dette er eneste jeg fant som ikke krevde fresing og nye hull i dørblad for vår del. Må frese 1-2mm i dybden så er den 100%. Art. 1018082 til 849,- (samme art.nr hos Flak)

Hentet to til i dag forresten, legg merke til at det er kun venstre de har av akkurat denne.

Skulle gjerne hatt hakket bedre utførelse, men avstand fra dørblad kant til senter vrider ville lage synlig hull eller dårlig tilpasning etter mine beregninger dersom vi hadde valgt langt dyrere utgaver fra Onmar/Southco.

Låsesmeden kunne heller ikke finne eller lage tilsvarende fjær som var problemet vårt.

For min del er jakten over. De andre linkene der viser låskasser som ikke ville passet...

Poenget mitt er å sjekke nøye alle mål. Ender fort opp med et ekstra hull i døra gjennom døra eller heldekkende beslag for å lappe over tabben...

Kanskje jeg kunne brukt samme kasse som du har? Har du noe artikkel nummer på denne?

Sjekket du flak.no? En del varianter der utenom den som passet oss...

Ja, sjekket der, fikk opp riktig artikkel nr.

Spørs nok om jeg ikke bare må skru den ut, og måle litt.

Ønsker ny av to årsaker, 1) nøkkel fulgte ikke med båten, og er sikkert rotet bort mellom flere eiere, 2) utv. dørhåndtak er erstattet av en nøkkelring.

Kan likevel ikke ha så mye annet enn en ring som utv. håndtak, da denne må kunne slås helt flat og parallell med dørbladet for at døra skal kunne folde seg sammen når den er i åpnen stilling.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...