Bømlonytt Startet 7.September.2016 Link til dette innlegget Startet 7.September.2016 Hei kan ein mercruiser 4.3 mpi starte og gå visst eine klaffen i eksoshorn er montert slik at de tetter eksos og kjølevann på veg ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Hvordan opplever du problemet? Vil ikke starte eller Sliter med å gå. Mener å huske at i en annen tråd ble det nevnt at en V8 i samme kategori hadde en klaff som var feilmontert. Du kan søke forumet for å finne den. Tror det ble antydet ar det kom kjølevann inn eksosporten. Tilbakeslag. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bestefar Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Sjekk om det er en solenoid koblet til spjeldet, den skal gjøre at spjeldet åpner når du gir gass og belastningen øker. Men det skal nok ikke sitte fast å være helt stengt. Sitér dette innlegget Link to post
Bømlonytt Svart 8.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Ny motor startet ikkje etter opplag,kjørt 20 timer,sjø i motoren,sansynlig igjennom,eksoshorn der klaff stod feil veg,brunswick nekter å innfri garantien. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 8.September.2016 Link til dette innlegget Svart 8.September.2016 Du plunderer videre med denne saken skjønner jeg?Du kommer nok ikke videre før du sender en klage til forbrukerrådet.For å vinne en slik sak må du få en skriftlig sakkyndig utalelse fra feks det verkstedet som har montert motoren for deg som underbygger ditt syn på saken.Ta gjerne bilder og legg litt jobb i klagen fordi de som avgjør slike type saker hos forbrukerrådet har liten eller ingen teknisk kompetanse. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 9.September.2016 Link til dette innlegget Svart 9.September.2016 Motoren hadde ikke gått ordentlig om eksos ikke hadde sluppet ut. Er det en sjøvanns kjølt motor du har ? Vanlig feil er at det kommer vann inn i motoren gjennom eksos ventil og resultatet blir at en eller to sylindre får inn vann og stempel ruster fast. Om deter slik at motor ikke går rundt med ok batteri. Har du konservert motoren ordentlig med frostvæske, fogging oil i forgasser og tappet vann fra manifold/risere får man sjelden noe problem på våren når man starter opp motoren på våren. Du må regne med at eksosklaff sitter riktig, den blir montert på fabrikken som lager eksos røret og ikke av firma som produserer, selger eller monterer motor. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bømlonytt Svart 10.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Takker og bukker for alle svar,mvh arild Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.