Jump to content

Defekt Starter Solenoid Nissan NS40D

Sabben77

Recommended Posts

Har en gammel Nissan 40 hk fra 1992.. Da jeg skulle starte den igår var det ingen tegn til liv.. fikk startet ved og "tjuvkoble" forbi solenoiden.

Da dette begynner og bli en gammel sliter hadde jeg ikke så lyst å begynne og ligge ut penger på den..

Spørsmålet mitt er derfor om jeg kan heller koble på en slags "hovedbryter" istedet for solenoiden?

eller har den andre funksjoner og?

Noen som vet om en slags fjærbelastet bryter som kan brukes? eller kan solenoiden repareres?

Anyone?

Sabben 77 :  fikk startet ved og "tjuvkoble" forbi solenoiden.

Hvis du fikk start ved å koble forbi solenoid så er det  ikke sikkert du har den mest vanlige typen. Et startsolenoid trekker også startdrevet inn i svinghjulet. Men det er kanskje det jeg kaller skrustarter du har. Disse slynger/skrur frem drevet når startmotoren begynner og rotere. Slike kan ha solenoid plassert et annet sted enn på selve startmotoren. Mye brukt på utenbordsmotorer, men også på innenbords. Så er det en annen type som fungerer likt, men solenoiden er festet på selve starteren, selv om den ikke gjør noe annet enn å koble strømmen til startmotoren den heller. Til slutt den typen som trekker drevet inn i svinghjul ved hjelp av elektromagnet, som jeg jeg nevnte først, og den kan ikke erstattes av en bryter. De to andre(skrustartere) kan i teorien det, men det er jo svært få som ønsker gedigne startkabler og like gedigen bryter opp til førerplass om bryteren plasseres der. Det er jo en av hovedgrunnene at man bruker solenoid eller rele.

Er solenoiden et annet sted enn på selve starteren kan det jo brukes et hvilket som helst solenoid, trenger ikke originalt, bare det er kraftig nok til startmotoren. Et bilde av starter sier oss hvilken type starter du har.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...