Jump to content

Resirkulering av gamle båtsportkart


Skipper Worse

Recommended Posts

Worse er i arbeid med et meget vidløftig kontoroppussingsprosjekt. Fra før av er all dekor i Worses aller helligste naturligvis av maritim art. Statsraaden, Christian Radich og Sørlandet har fremtredende plassering, sammen med Lindesnes fyr og diverse annet, bl. a. et russisk skipsratt.

 

Nå har det seg slik at det etter oppusingen er en god del ledig veggplass også utenfor Worses avlukke. Og det er av Worse selv lagt ned forbud mot dekorering av veggflatene med bonderomantikk og abstrakte figurer som ikke engang maleren selv kan forklare hva er.

 

Så dermed skal Worses forhåndenværende samling av utgåtte båtsportkart rammes inn og opphenges på veggene. Men denne samlingen, selv inklusive eldre vanlige sjøkart, rekker ikke over alt og da er det en viss fare for at bonderomantikken og annet skvalder kommer opp på veggene straks Worse snur ryggen til.

 

Derfor etterlyses eldre, utgåtte båtsportkart. Uansett antall, uansett serie og for den del uansett tilstand. Meningen er jo at dekoren skal være ekte. Store sjøkart er også av interesse.

 

Så derfor: Begå ikke den vanhellighet å kaste gamle kart i bosset og la dem heller ikke vansmekte innerst i et mørkt skap. La dem heller komme til heder og verdighet på Worses vegger. Alle donasjoner mottas med takk og premiering.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Derfor etterlyses eldre, utgåtte båtsportkart.  Uansett antall, uansett serie og for den del uansett tilstand.  Meningen er jo at dekoren skal være ekte.  Store sjøkart er også av interesse............

<{POST_SNAPBACK}>

Har et par store sjøkart (Admirality ) som er "ekstra" (har 2 x ).... Orkenøyene (og / eller Shetland) ... deler av Øst og Vestkysten av Storbritania kanskje deler av Nordsjøen... noe av interesse??? kan dra dem med meg neste gang jeg er i gamlelandet..... (vet ikke helt når det blir)...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Har et par store sjøkart (Admirality ) som er "ekstra" (har 2 x ).... Orkenøyene (og / eller Shetland) ... deler av Øst og Vestkysten av Storbritania kanskje deler av Nordsjøen... noe av interesse??? kan dra dem med meg neste gang jeg er i gamlelandet..... (vet ikke helt når det blir)...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja de hadde jo passet bra ... på veggen mot vest kanskje.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ja de hadde jo passet bra ... på veggen mot vest kanskje.

<{POST_SNAPBACK}>

Da leter jeg dem frem ... en IM med addresse kunne vel være passende .... Sjøkartenes dimmensjon ca 120 Cm x 90 Cm og jeg skal få se om jeg kan finne en rull å pakke dem inn i... som forberedelse...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Da leter jeg dem frem ... en IM med addresse kunne vel være passende .... Sjøkartenes dimmensjon ca 120 Cm x 90 Cm og jeg skal få se om jeg kan finne en rull å pakke dem inn i... som forberedelse...

<{POST_SNAPBACK}>

 

IM avsendt! Dette ser jo ut til å kunne bli riktig så bra dekor.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hva med gamle sjøkart fra området rundt Helgelandskystens Perle (Les: Sandnessjøen)? De har patina så det holder!

Mottas med takk og premiering som lovet. Regner med at det skal bli full style på Worses kontor heretter, ja. :sailing:

 

Worse, si ifra når du har nok da.

Så kan noen sende meg gamle kart også

Jeg forplikter meg herved til utan tarvlaus drying å obversende absolutt alt overskuddsmateriale til B3K, fraktfritt levert og med et hyggelig oversendelsesbrev. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei Ærede Worse!

 

Har tapetsert garasjen med utgåtte kart fra min broder som har slitt ut noen draft i sin tid... Et tips: om du kjenner noen som sitter/står på broen på båter i utenriks fart(f.eks) så skifter de ut rett som det er...

 

Så kjekt og se på gamle utseilte kurser, inntegnede rettelser..

 

Spesielt på høstkveldene når det rusker i garagen og jeg kveiler opp noe tauverl for ente gang!

 

 

ahh! :smiley:

Redigert av Sabeltann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...