Jump to content

Kan man dra på tur med systemrensblanding i motoren?

Lazyjack

Recommended Posts

Da jeg skiftet på min Sole i vår, skifta jeg væske et par ganger før jeg fylte på systemrens i oppgitt forhold og kjørte et par timer så jeg var sikker på at det blei skikkelig oppvarma og fungerte etter oppskriften. Skyllet så et par omganger med en kort oppstart før jeg fylte med vann i passe blanding med frostvæske. Funka greit det.

Jeg kjørte rundt en ukes tid med systemrens på ferskvannsiden. (tynn blanding da, 1l på 18 liter væske ellers). Dette gjorde jeg for at systemrensen skulle få sirkulere rundt flere ganger, stå stille, sirkulere igjen etc.

Om det er noe stort poeng vet jeg ikke, jeg gjorde forresten som han over, skylte motoren en runde før jeg hadde på systemrens. Kom overraskende mye møkkvann ut igjen etter den uken, men kan hende det hadde kommet uansett. Skylte igjen motoren godt før jeg hadde på 50% blanding

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...