Lazyjack Startet 9.September.2016 Del på Facebook Startet 9.September.2016 Har fyllt opp ferskvannsiden med utblandet systemrens og lurer på om det er ok å kjøre motoren med vanlig belastning et par tre timer. Tenker på om den skummer mye og om kjøleeffekten er tilstrekkelig. Motor er VP D2-40. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Da jeg skiftet på min Sole i vår, skifta jeg væske et par ganger før jeg fylte på systemrens i oppgitt forhold og kjørte et par timer så jeg var sikker på at det blei skikkelig oppvarma og fungerte etter oppskriften. Skyllet så et par omganger med en kort oppstart før jeg fylte med vann i passe blanding med frostvæske. Funka greit det. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Jeg kjørte rundt en ukes tid med systemrens på ferskvannsiden. (tynn blanding da, 1l på 18 liter væske ellers). Dette gjorde jeg for at systemrensen skulle få sirkulere rundt flere ganger, stå stille, sirkulere igjen etc. Om det er noe stort poeng vet jeg ikke, jeg gjorde forresten som han over, skylte motoren en runde før jeg hadde på systemrens. Kom overraskende mye møkkvann ut igjen etter den uken, men kan hende det hadde kommet uansett. Skylte igjen motoren godt før jeg hadde på 50% blanding Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Hvordan ville det gått med vanlig radiatorrens i forhold til systemrens? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.September.2016 Del på Facebook Svart 9.September.2016 Systemrens er iallefall sterke saker. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Napoli Svart 10.September.2016 Del på Facebook Svart 10.September.2016 Bruksanvisningen sier jo at den skal kjøres varm, deretter stå i to døgn. Jeg kjørte den i to-tre timer, rolig kjøring, deretter to dagers stilleligge, så full flush og ny kjølevæske inn. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.